Is het mogelijk dat iemand anders van je modem gebruik maakt zonder dat je het weet?

Het modem is beveiligd met een wachtwoord. Kun je zien dat iemand anders ervan gebruik maakt en is het mogelijk het wachtwoord te zien ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Het beste antwoord

Als je naar je router surft (veelal is dat dit adres 192.168.1.1), dan kun je daar zien, welke apparaten allemaal een IP-adres hebben gekregen en gebruik maken van je router. Bovendien kun je daar het wachtwoord van de wifi wijzigen, zodat men niet meer van jouw verbinding gebruik kan maken (mocht dit het geval zijn). Indien je geen wachtwoord op je draadloze verbinding gebruikt, kun je er bijna zeker van zijn dat andere mensen je verbinding gebruiken.

Doe dit laatste echter wel via een netwerkkabel, aangezien je anders niet meer op je router komt; je moet dan ook het wachtwoord op al je draadloze apparaten (GSM's, laptops, draadloze printers etc etc) aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het wachtwoord valt niet te zien.
Alleen op de onder/achter kant van de modem heb je een sticker/label met de informatie van de modem.
Onder andere de standaard wachtwoord en de naam van de wi-fi.

Je kan niet zo 1 2 3 zien wie er allemaal van je internet gebruik maken.

Heb wel gehoord dat als jij naar je ip-adress gaat in de browser.
Bijv. 123.01.0.01
Dan inlog kan je het daar ergens vinden.
Ik heb hier verder totaal geen ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel degelijk zien wie er gebruik maakt van jouw verbinding maar dan ga ik wel heel erg in de technische kant van dit en dat benodigd een behoorlijke uitleg, zekers als je er niet in thuis bent is dit niet eenvoudig uit te leggen.
Als je er echt belangstelling voor hebt, zoek dan eens op "netstat".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou absoluut kunnen. Volgensmij zijn er programmaatjes die je wachtwoord weten te achterhalen. Je kan tijdelijk even draad internet gebruiken en wifi uitzetten om te kijken of die problemen zich nogsteeds voor doen