Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn crossover kabels veel duurder dan gewone netwerkkabels?

Ik bedoel, er zit volgens mij niet zoveel verschil in, behalve dan dat de kabels binnenin omgewisseld zijn... Of heb ik dit fout?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
546

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Qua materialen zou een cross-kabel precies even duur kunnen zijn als een gewone UTP kabel van dezelfde langte, maar aangezien er bijna geen vraag naar is leggen dergelijke kabel vaker langer op voorraad en zijn daardoor de kosten (marginaal) hoger. Voor de rest is het gewoon zo dat alles wat "schaars" is duurde is, een kabel waar weining vraag naar is, kan dus duurder verkocht worden omdat ook niet iedereen die heeft liggen.

Maak je hem zelf is de ene kabel dus precies even duur als de andere.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel minder vraag, alleen daarom zijn ze duurder...
En ze zitten alleen in de stekker een beetje anders...

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een beetje handig bent maak je ze zelf in een paar seconden... Koop een gewone netwerkkabel, knip de stekker eraf, leg de draad zo als die moet liggen, en maak de draadjes zo dat het een crosskabel wordt en knijp de stekker erop... voliá een goedkope cross...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed Antwoord!!! De Kabels zijn Exact hetzelfde, alleen de kabeltejs zitten anders in de stekker. De prijs is alleen anders omdat er minder vraag is naar de stekker.
Eigenlijk zouden de kabels even duur moeten zijn!!!
omdat ze getwist zijn is er een USP toe te kennen aan het product.

Toegevoegd na 35 seconden:
en omdat als er geen prijsverschil zou zijn, de geloofwaardigheid van de meerwaarde wordt aangetast
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding