Wat gebeurt er als een e-mail vertraging ondervindt?

Ik bedoel wat gebeurt er met het berichtje , blijft het heen en weer "zappen" of zit het 'vast " in een server , of is het misschien zo dat er delen van het emailbericht tijdelijk kwijt zijn ( en later toch weer terug bij elkaar komen ) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Een oud collega (systeembeheerder) heeft me ooit uitgelegd dat als een e-mail om welke reden dan ook langer onderweg is. Dat dit te vergelijken is met de vliegtuigen in de zogenoemde wachtzones, waar de vliegtuigen cirkeltjes blijven vliegen tot ze kunnen landen...

En een e-mail die doet dit in principe ook zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie vergelijking. +1

Andere antwoorden (3)

Dan komt hij gewoon wat later aan... Meer niet...

De reden kan zijn dat de email onderschept is door de cia fbi echelon bvd of mossaad, of dat er een storing in een mailserver zat onderweg... En ja die laatste optie die je geeft is ook plausible, want zo gaat dat op het net, het zijn kleine intelligente wormpjes van informatie die aqllemaal op zich en apart intelligent zijn weg zoeken en die moeten weer aan elkaar geregen worden en als er één wegblijft, dan stokt het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak ligt dit aan de mailserver.
Vooral gratis mailservers van bijvoorbeeld hotmail, ondervinden nog wel eens vertraging.
Natuurlijk kan het mailtje ook nog ergens in een Loop op internet rondzwerven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij staat dan ergens op de harde schijf van een mailserver te wachten op verdere verzending. Waarom hij wacht ? Ach vele redenen, meer om op te kunnen noemen.