Als ik al mijn sporen wil wissen op internet, via extra, internetopties, verwijderen, moet ik dan ook inprivate filtering aanvinken ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

om te beginnen, de bovenstaande antwoorders hebben gelijk, vrijwel alles op het internet word opgeslagen, waarom de minnetjes snap ik dan ook volkomen niet, je zegt immers dat je je sporen OP internet wilt verwijderen.

het is in veel gevallen zelfs verplicht logboeken bij te houden, bijvoorbeeld voor servers op amerikaans grondgebied, of servers beheerd door amerikaanse bedrijven (en amerikaanse bedrijven werken ook voor de nederlandse overheid)..

dus op het internet laat je altijd sporen achter, voor de technische recherche sporen verbergen op jouw computer is ook vrij moeilijk (behalve als ze geen spoor van je harde schijf kunnen vinden...)!

maar aannemende dat jij geen zwaar illegale dingen hebt gedaan, en gewoon wilt zorgen dat je ouders/broertje/vriendin er niet achterkomt.. inderdaad, ALLE cookies, geschiedenis, tijdelijke bestanden verwijderen.

en ja, als je het zo prive mogelijk wilt, moet je eigenlijk aanvinken dat hij alles verwijdert, en niks opslaat

voortaan kun je eerst dat private browsing aanzetten... scheelt je later weer de moeite om alles te verwijderen?

in internet explorer: tools => Private Browsing ctrl+shift+p

bij firefox kan je ook "prive navigatie" gebruiken. Ctrl+Shift+P, of Extra -> Prive Navigatie Starten.

voor beiden geld, er word zo MIN MOGELIJK opgeslagen.. maar met de juiste tools kan je er dan zelfs nog wat van terugkrijgen.. (resten van tijdelijke bestanden van de pagina's die firefox weergeeft)

ik neem aan dat je internet explorer gebruikt, voor dat vinkje staat: do not collect data for use with InPrivate filtering... in het nederlands: verzamel geen gegevens voor gebruik met... geen gegevens verzamelen klinkt behoorlijk prive.. dus geen slecht idee om dat aan te vinken (helemaal met het bovenstaande, microsoft is een amerikaans bedrijf, en er staat nergens waar hij die data verzamelt...)

ik hoop bij deze dat ik je een beetje geinformeerd heb, en dat ik geen minnetjes krijg omdat ik de waarheid zeg, voor de 2 bovenstaande antwoorden.. jullie krijgen allebei een duimpje omhoog van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niets helpt zolang websites bijhouden dat jij bent langsgeweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nooit al je sporen wissen, dit is onmogelijk. Zelf als je je compiter verbrand en alles wat erin zit, kunnen ze altijd checken wat je doet. Dus als je echt geheim wilt internetten, koop dan een laptop en ga op ombeveiligde netwerken van anderen, en sla de laptop daarna goed kapot met een moker ;)