Kunnen mijn buren met deze instellingen van mijn internetverbinding profiteren?

Zo ja, wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja nu kan iedereen profiteren, je moet het beveiligingstype veranderen naar WPA(2) en dan een wachtwoord kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, precies. +
Als is het versleutelingstype ook niet heel goed :/ Binnen 5 minuten kan je het gekraakt hebben.. (als je wilt natuurlijk..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, nog zo'n vraagje, ik krijg 2 mogelijkheden bij mijn versleutelingstype: AES en TKIP. Welk moet ik nemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt niet veel uit. maar ik zal gaan voor AES. Zo heb ik het huer dan tenminste...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tkip is gebruikelijker.
@1e comment: Alles is te hacken binnen 10 minuten als je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel me wel wat dom eigenlijk. Ik begon pas iets te merken toen mijn basisvolume de hoogte in ging. Kan ik achterhalen wie van mijn internetverbinding geprofiteerd heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan met Look@lan
is hier te downloaden:
http://www.lookatlan.com/download_lal.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn beveiligingstype kan ik niet veranderen omdat ik een WEP beveiliging heb? Wat nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WEP kan wel gewoon, alleen is het niet het veiligste beveiligingstype. Maarja je buren zullen vast niet je code kunnen hacken,.,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Duckje, je bedoelt dat iemand jouw volumeinstellingen heeft zitten te veranderen terwijl jij met je computer bezig was? Want dan lijkt het mij dat in dat geval je buren of wie dan ook met je computer verbonden waren met een VPN-verbinding of extern bureaublad. Dan hebben ze precies kunnen zien wat jij allemaal uitgevoerd hebt. Dan hebben ze je muispijltje kunnen volgen, gezien welke websites jij hebt zitten te bezoeken enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb per maand een basisvolume van 51.200 mb. En dit was 2 maanden na elkaar op op 14 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah bedoel je dat zo xD Nee ik dacht het volume van het geluid... Laat dan maar wat ik gezegd heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt onzin absentia, alles is te hacken de vraag is binnen welke tijd. Er zijn zulke sterke versleutelingen dat het hacken ervan langer zal duren dan de je leven duurt.

Andere antwoorden (1)

Naast het instellen van WPA-2 zou ik ook de SSID niet mee uitzenden,; wel even aanvinken dat je verbinding mag maken wanneer de SSID niet wordt uitgezonden.
Je zou nog MAC filtering kunnen toepassen maar dat is vrij eenvoudig te omzeilen hoewel misschien niet voor de gemiddelde buurman/vrouw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zonet mijn router gereset omdat ik er niet meer in geraakte. Nu lukt het nog steeds niet. Ik surf nu met een "default-verbinding" die niet beveiligd is. Wat nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er niet meer in kan komen moet je hem resetten naar fabrieksinstellingen. Meestal zit hier een knop v oor op de router. Als je gaat rommelen met instellingen in de router is het essentieel dat je dit doet met een bekabelde verbinding. Draadloos kan dat niet omdat je ( zoals je hebt gemerkt) de verbinding kwijtraakt.
Als je weer in de router bent, eerst weer een wachtwoord instellen. Daarna ga je opzoek naar de beveiliging, waar je wpa2 selecteert. Geef hierbij een wachtwoord of -zin op. Deze moet je ook invoeren op het tabblad in de foto,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lukt helaas niet. Ik geraak maar niet in mijn router. Ik vrees dat ik morgen naar mijn internetprovider moet bellen. :s