Waarom mag je op twitter maar 140 tekens gebruiken

Dit is heel irritant als je bijv. een lange tweet wilt sturen
En eventueel een site of app waar je meer dan 140 tekens mag gebruiken
Bvd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De reden hiervoor is beperkt tot 160 tekens ivm sms brichten van mobiele telefoons. Twitter-gebruiker heeft voor je naam 20 tekens aan, en laat de andere 140 karakters. Zo kan de Twitter berichten van mobiele telefoons eenvoudig worden verzonden.

Tegelijkertijd zijn in 140 tekens, berichten "gemakkelijk te lezen" en "gemakkelijk om te schrijven"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan blijft Twitter ook nog een beetje leesbaar - voor wie daar trek in heeft ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. Alles goed Marleen? Zo dat was weer een tijdje geleden he'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor ; alles goed. Ben ook nooit echt weggeweest hoor, en ik zie je af en toe voorbij komen, maar op GV-gebied gaat het volgens mij uitstekend met je, (dus hoef ik je niet dwars te zitten ;-) en ik hoop dat je prive je draai ook weer een beetje aan het vinden bent.

Andere antwoorden (4)

Omhet kort en overzichtelijk te houden ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is er niet. Een tweet is de bedoeling dat je een kort berichtje plaatst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dat is het hele idee van twitteren.
"En eventueel een site of app waar je meer dan 140 tekens mag gebruiken Bvd"

Wat denk je van je mail programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n site is er wel, namelijk: http://www.twitlonger.com/index.php/main_new
Volledig veilig, heb 'm zelf ook wel eens gebruikt.