Nog steeds probleem met wifi verbinding iphone/ipod,wie helpt?

Met mijn nieuwe router,Sitecom WL 431 perfecte wifi verbinding met mijn laptop.
Met iphone en ipod wil het maar niet lukken.
Door de ops knop in te drukken op de router krijg ik een beveiligd draadloos netwerk,de router ingesteld met de netwerknaam en wpa2 code die op de router staan.
Moet ik ook nog de software/drivers die op de meegeleverde cd rom staan installeren,zodat er wel een wifi verbinding gemaakt kan worden met de iphone/ipod.
Mijn netwerknaam staat wel in de toestellen vermeld,maar krijg steeds melding dat er geen verbinding mee gemaakt kan worden.
Het vreemde verschijnsel doet zich voor dat mijn buurjongen met zijn iphone/ipad wel op mijn netwerk kan komen.
WIE HEEFT DE GOUDEN TIP?

Toegevoegd na 1 minuut:
ipad moet ipod zijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iphone /ipad uptodate
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En werkt jouw iPod wel , bij je buur ? Zo niet ,is er mogelijk , iets kapot aan je iPod . Maar wat ik laats al schreef ik zou de instellingen alle maal checken , updaten , evt de iPod vj buur als referentie ,de instellingen over nemen .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ipod is splinternieuw en maakt inderdaad verbinding met zijn netwerk,vreemd!
iphone van mijn vriendin zal ik morgen proberen op zijn netwerk.

Antwoorden (2)

Instellingen>algemeen>stel opnieuw in> herstel netwerkinstellingen

Moet werken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met inloggen in je router. Kijk dan even bij " status" en als het goed is staat daar ergens DHCP release. Klik daar op en dan op DHCP renew. Probeer het dan nog eens ( kan ook dat jouw DHCP Release op een andere plek in de router staat,zoek die dus even op) Dit heeft het probleem een keer voor me opgelost. Probeer anders eens handmatig verbinding te maken of zonder de de ops knop maar door gewoon handmatig jenetwerk te zoeken. Succes!