Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik "Albuchak" een ongewenste zoekmachine die zich heegt geïnstalleerd ?

Deze zoekmachine heeft zich geïnstalleerd en verhindert ook dat ik sites als van de bank open. Op de computer kan ik hem niet terugvinden en een virusscan levert ook niets op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
492

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Daarover kun je op het internet inderdaad niets terugvinden. Als het je lastig valt bij het surfen (b.v. naar de site van je bank) dan kun je er donder op zeggen dat je pc is besmet. Misschien heeft het al instellingen op je computer gewijzigd, of wordt er info van je pc naar derden gestuurd. Kijk dus goed uit wat je doet!

Waarschijnlijk kun je het programma niet via het Configuratiescherm > Programma's en Onderdelen verwijderen? Dan zou je nog kunnen proberen om je computer via Systeemherstel terug te zetten naar een datum waarop het virus nog niet op je pc stond. Maar misschien is het in dit geval wel het meest verstandig om eerst een goede back-up te maken en dan Windows opnieuw te installeren. Dan weet je in elk geval zeker dat je pc weer helemaal schoon en veilig is.
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding