Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom bestaat er geen "keurmerk" voor populaire internetsites die bewegende advertenties of pop-ups niet toelaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
654
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel een goed idee

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk omdat er niet dusdanig veel behoefte is aan een dergelijk keurmerk, dat het een investering waard is, om zo'n keurmerk op te zetten. Kost allemaal natuurlijk een boel tijd en geld, om zoiets te organiseren.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Evenwel niet helemaal mee eens. Ik denk dat de behoefte wel degelijk bestaat. Maar wie durft zijn vingers hieraan te branden, is denk ik meer de kwestie. Misschien een overheidsinstelling (als bijv. blijkt dat het concentratiestoornissen veroorzaakt bij kinderen, ik zeg maar wat). Ik sluit ook niet uit dat door de publieke opinie (net als na de jaren tachtig waarin het merendeel van de tvreclames waren gebaseerd op het principe: hoe irritanter, hoe beter het werkt - en ze hadden gelijk daarin. Maar toch werd in de jaren negentig, na bezinning de humor meer voorop gesteld) de vorm wordt aangepast.
Dat reclame nodig blijft dat moge duidelijk zijn.

Andere antwoorden (3)

Is het niet zo dat de advertenties e.d. mogen verschijnen omdat ze de internetsite sponsoren? Bijvoorbeeld zoals bij Hyves en Facebook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enige kwaliteitsmerk dat ik ken is
http://validator.w3.org/ kwaliteit code
en http://anysurfer.be/ surfbaarheid voor iedereen op ieder toestel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat kwaliteitssites geld kosten om "in de lucht te houden" en er dus geld verdiend moet worden. Meestal betekent dit dat er advertenties nodig zijn. Bewegende advertenties hebben een veel hoger effect dan simpele stilstaande plaatjes.

Dus: voldoen aan een keurmerk zoals jij nu voor ogen hebt, betekent jezelf afsnijden van je voornaamste bron van inkomsten, betekent einde verhaal voor de website.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding