Waarschijnlijk omdat er niet dusdanig veel behoefte is aan een dergelijk keurmerk, dat het een investering waard is, om zo'n keurmerk op te zetten. Kost allemaal natuurlijk een boel tijd en geld, om zoiets te organiseren.
Evenwel niet helemaal mee eens. Ik denk dat de behoefte wel degelijk bestaat. Maar wie durft zijn vingers hieraan te branden, is denk ik meer de kwestie. Misschien een overheidsinstelling (als bijv. blijkt dat het concentratiestoornissen veroorzaakt bij kinderen, ik zeg maar wat). Ik sluit ook niet uit dat door de publieke opinie (net als na de jaren tachtig waarin het merendeel van de tvreclames waren gebaseerd op het principe: hoe irritanter, hoe beter het werkt - en ze hadden gelijk daarin. Maar toch werd in de jaren negentig, na bezinning de humor meer voorop gesteld) de vorm wordt aangepast. Dat reclame nodig blijft dat moge duidelijk zijn.
Omdat kwaliteitssites geld kosten om "in de lucht te houden" en er dus geld verdiend moet worden. Meestal betekent dit dat er advertenties nodig zijn. Bewegende advertenties hebben een veel hoger effect dan simpele stilstaande plaatjes.
Dus: voldoen aan een keurmerk zoals jij nu voor ogen hebt, betekent jezelf afsnijden van je voornaamste bron van inkomsten, betekent einde verhaal voor de website.