Hoe vind ik de bijbehorende naam van een IP adres, en hoe vind ik een IP adres bij een naam?

Toegevoegd na 6 dagen:
Met het antwoord dat ik gekregen heb kom ik er niet achter, iemand anders nog een andere uitleg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
11.1K

Antwoorden (2)

Wie een Whois service vind je het ip-adres bij een naam.

Bijvoorbeeld via who.is zie de bron. Aan de rechterkant zie je dan "XXX.NL SITE INFORMATION"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het achterhalen van het IP-adres bij een hostname (zoals www.google.com) is eenvoudig te doen. Er vanuit gaande dat je een Windows XP of later computer hebt, doe je dat als volgt:

1. Klik op Start
2. Klik op Run (Uitvoeren)
3. Type "cmd" (zonder aanhalingstekens) en klik op ok
4. Type "ping www.google.com" (waarbij www.google.com vervangen wordt door het adres waarvan je het IP-adres wilt achterhalen) en druk op enter. De resultaten komen dan tevoorschijn zoals in het bijgesloten screenshot.

Het achterhalen van "de" hostname van een bepaald IP-adres is een zaak waar ik je niet mee kan helpen. Dit komt doordat een IP-adres meerdere hostnames (zelfs een vrijwel onbeperkt aantal) kan hebben. Er is dus niet een specifieke hostname te achterhalen voor een IP-adres.

Wel kun je achterhalen waar de computer met een specifiek IP-adres staat. Mocht dat hetgene zijn dat je eigenlijk wilt weten, probeer dan eens de site die als bronvermelding is toegevoegd.