ik heb een router gekocht maar weet niet wat ik moet doen ??

nou er is een vakje met een gele streep er onder maar daar moet als het goed is gewoon een internet kabel in
en er zijn 4 vakjes met een blauwe streep er onder
maar weet niet wat daar in moet. (wat voor kabel)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Antwoorden (4)

Ik denk dat in de gele (WAN) de internetkabel moet, of als je ook een modem heb een kabel tussen dat modem en je nieuwe router. Op de blauwe (LAN) kun je computers aansluiten als je deze niet draadloos wil gebruiken.

Dus als je een los modem hebt: kabel waar internet binnenkomt --> die kabel in WAN ingang modem --> andere kabel in LAN uitgang modem --> andere uiteinde van deze kabel in WAN ingang nieuwe router.
Of als je nieuwe router een modem/router in 1 is: kabel waar internet binnenkomt in WAN ingang nieuwe router. That's it.

Toegevoegd na 1 minuut:
De blauwe heb je niet nodig als je geen bekabelde apparwten wil gebruiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
En als je wel een apparaat bedraad wilt aansluiten, dan heb je een UTP kabel nodig. Je doet deze dan in de blauwe opening van de router en het andere uiteinde in de computer (of welk apparaat het ook is).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste wat je moet doen nadat je het spul hebt uitgepakt is de gebruiksaanwijzingen lezen.
Daarin staat precies welke aansluiting waar voor dient.
Zeer waarschijnlijk: In de gele aansluiting komt de kabel die vanaf het internet acces point komt. Op de blauwe kan je computers en overige apparatuur bekabeld aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt altijd 5 gaatjes waarvan er 1 een andere kleur is, is jouw geval is dit geel, hier stop je de kabel in die uit je modem komt. In de rest van de gaatjes stop je de kabels die naar de computers toe gaan. Als je een draadloze router hebt kun je via het netwerk (dus een computer aangesloten op de router met een kabel) de instelling voor je draadloos instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De handleiding lezen.
Als je die niet hebt ga dan naar www.google.nl