Is er sneller internet dan ADSL dat niet door Ziggo geleverd wordt?

Ik wil geen lid worden van Ziggo maar ze schijnen de monopolist te zijn mbt snel internet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er glasvezel in de buurt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je een uitleg geven waarom je geen internet af wil nemen van Ziggo? Heb hier de mogelijkheid tot kabel glas en DSL en heb al jaren kabel. Haal 100% van de geadverteerde snelheid en nooit geen gedoe.
jodyenboyke
8 jaar geleden
Ik ben overgestapt van Ziggo naar Vodafonethuis, merk niet of nauwelijks verschil in snelheid (oke, wij zijn geen groot verbruikers), scheelt de helft in prijs.....

Het beste antwoord

Ja.
Glasvezelinternet,
VDSL
VDSL 2.

Glasvezel kan in de praktijk 500 Mbit (of wellicht al weer 1Gbit) doen. Echter heeft niet iedereen glasvezel. Bijkomend voordeel is dat down en up even snel zijn. (althans als je veel deelt met het internet is dat een voordeel).

VDSL en VDSL2 zijn varianten van de DSL techniek, met snelheden tot 50 en tot 100 mbit/s respectievelijk als ik het juist zeg. Dit is echter wel afhankelijk van de afstand tot een verdeelkast/wijkkast en als je digitaal TV kijkt via dezelfde lijn snoept dat ook van de snelheid af.

Dan zijn er nog de gebieden buiten het Ziggogebied (wat niet veel meer is) waar dacht ik nog 1 kabelaar kabelinternet levert.

Toegevoegd na 6 minuten:
Volgens mij zijn VDSL en VDSL2 ook niet overal beschikbaar.
VDSL en VDSL geven volgens deze schattingstest bij mij 33/50 en 33/100 Mb/s.

http://www.breedbandwinkel.nl/internetsnelheden (postcode invullen heb je gelijk een idee wat mogelijk is bij jou).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat ligt er een beetje aan wat je snel vindt. Er zijn diverse aanbieders vanaf 100 Mb/s, de uploadsnelheden wisselen dan erg (sommigen 8mb/sec, sommigen 100mb/sec upload).
Ik zie dat KPN aanbied in snelheden van 500Mb/sec, 500Mb/sec upload, de eerste drie maanden voor 52,50 euro per maand, daarna 62,50. XS4all biedt deze snelheid aan voor 60,00 euro per maand. KPN biedt ook aan 100Mb/sec, 100Mb upload de eerste drie maanden voor 42,50 euro per maand, daarna 52,50. Online.nl biedt dit aan voor 50,00 euro per maand.