Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn internet doet het niet meer na een blikseminslag. Wat kan het probleem zijn?

Een paar dagen geleden sloeg de bliksem in bij mijn flat en sindsdien doet mijn internet het niet meer. Ik heb een thomson tg787 modem. Alle lampjes branden, behalve ''ethernet''. Als ik voor probleemoplosser kies dan geeft die aan dat er geen ethernetkabel aangesloten is of dat de kabel beschadigd is. Ik heb meerdere malen mijn modem aan en uit gezet, helaas geen resultaat. Op mijn laptop heb ik wel internet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kunt de meeste modems resetten maar daar heb je meestal de klantendienst voor nodig als je al geprobeerd hebt om het met aan en uit op te lossen. Je kunt ook nog even proberen alle stekkers uit t stopcontact te halen en na tien minuten weer erin, dan wil de boel ook wel weer eens aan de gang gaan. Van die klantenservice bij providers wordt je vaak ook niet blij met al die wachttijden! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de blikseminslag kan je modem defect zijn geraakt.
Als ze rechtstreeks zijn aangesloten op het lichtnet kunnen ze bij een blikseminslag kapot gaan. Een stroomkabeltje met een zekering ertussen had dat kunnen voorkomen.
Neem contact op met je provider om een nieuwe modem te bestellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, als er blikseminslag is geweest en er doet er daarna iets niet meer (of in de komende weken erna), dan is het stuk!
Dus ik ben bang dat jou router vervangen moet worden, en eventueel ook de netwerkkaart van je computer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt grote kans dat de netwerk Aart van je pc defect is, controleer door een ander pc of laptop met kabel aantesluiten, als deze het wel doet, is je pc stuk(gewoon ander netwerkkaartje inzetten) als deze het niet doet, is waarschijnlijk router defect, gewoon provider bellen, zij sturen meestal zo een nieuwe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding