Kan je met een lan splitter 2 computers van internet voorzien?

Beste mensen,

Ik heb gekeken op verschillende websites waar lan splitters verkrijgbaar waren. Is het met een lan splitter mogelijk om 2 computers te voorzien van internet (ook als ze alle 2 aanstaan)?

Rick

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Het beste antwoord

Dit kan zonder probleem.
Voor alle zekerheid heb ik een bron opgezocht waar dat nogmaals benadrukt wordt (het is wel in het Engels).

"An Ethernet splitter can split a single Internet connection so that two or more computers can connect to the Internet simultaneously"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zover mijn kennis reikt is het antwoord, ja en ja.
Het enige wat mogelijk is dat je internet wat trager wordt omdat je met 2 personen er tegelijk gebruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit bestaat inderdaad. Ik keek snel op het internet en zie dat dit ongeveer 15 euro zal kosten. Daarom raad ik aan om eens te kijken of een Router of Switch geen beter alternatief is.

Een router is een toestel dat meestal 4poorten heeft om computers via kabel op aan te sluiten. Het werkt dan als verkeersagent die het "verkeer" van elke computer met het internet regelt en dus het juiste verkeer naar de juiste computer stuurt. Verder brengt dit toestel de mogelijkheid mee om via Wifi (draadloos) je laptop, smartphone, draadloze printer, Iphone, enz. ook van internet te voorzien.
Deze zijn ook voorzien van allerhande veiligheidsfuncties die je computer van diverse schade kan beveiligen (een firewall)
---
Zo een toestel zou naar de toekomst een beter keuze zijn.
Want haal je bijvoorbeeld een Laptop, Smartphone, Iphone, Xbox, Playstation, tv met internet functie, enz.....
dan zal je splitter niet meer voldoen.

draadloze routers kun je verkrijgen vanaf 28euro.

Succes met je zoektocht