Hoe maak je zoiets als instaltron

Instaltron is een soort script waar je iets kan kiezen bevoorbeeld een blog software en dan wordt dat geïnstalleerd op jou ftp dat installtron een mapje heeft aan gemaakt met de naam blog met daar de. Script voor het blog in en dan zijn de sql scripten ook al in de database hoe maak ik zo iets of waar kan ik zo script vinden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je begint met alle settings die gemaakt moeten worden achter elkaar te zetten. Dan schrijf je bv in PhP een script, welke de settings een voor een controleert. Je maakt een userfrontend waar je bv de database gegevens opvraagt. Om het heel netjes te maken, geef je de klant ook de optie om aan te geven welke prefix je moet gebruiken voor de tabellen. Dan run je gewoon de create_database, create_table sql, en schrijf je een updated config voor je blog of wat dan ook in je config directory. Als alles zonder fouten verlopen is (gebruik try .. catch blokken) verwijder je de tijdelijke bestanden, inclusief de tijdelijke rewrite die in je HTACCES staat om elke vraag naar de installer te laten lopen, en je bent klaar om te gaan. Als je een fout hebt, draai je de gehele installatie weer terug.