Hoe kan ik mijn Facebook-account overzetten naar Google+ ? Moet dat allemaal handmatig, of kan het in één keer ?

Enerzijds omdat ik de soms slechte werking van Facebook moe ben, en anderzijds omdat ik las dat hackers Facebook definitief gaan platleggen op 5 november, wil ik mijn foto's en video's die enkel op Facebook zijn opgeslagen, overzetten naar Google+, dat ik waarschijnlijk sowieso ga beginnen gebruiken in plaats van Facebook. Maar ik heb vele foto's en video's, en ik zou die dus allemaal moeten downloaden en daarna uploaden bij Google+. Is er een kortere weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat ze Facebook gaan platleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.depers.nl/economie/588015/Facebook-gaat-eraan.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
a) Niet zomaar alles geloven wat er wordt geroepen. b) En dan ligt Facebook een par dagen plat, so what? Daarna zijn ze gewoon weer in de lucht en gaat alles weer gewoon verder hoor. Je verliest er niets, die mensen maken heus wel backups.

Antwoorden (1)

Je kunt in Facebook een export maken van al je data. Dit doe je via Account (rechts-bovenin), Account Settings.

Onderaan die pagina vind je een linkje "Download a copy of your Facebook data." (mogelijk in het Nederlands; ik gebruik de engelse taalversie van Facebook).

Facebook maakt dan een zipje voor je met al je gegevens er in. Dit kan eventjes duren... je krijgt een mail wanneer het bestand klaar is.

Het uploaden in Google+ is momenteel nog een handmatig gebeuren. Je kunt je foto's via de Picasa desktop client wel vrij snel uploaden en indelen in albums, maar video zal je denk ik stuk voor stuk naar Youtube moeten uploaden.

Goeie vraag, en succes!