Google startpagina is ineens niet te openen. Wat betekent fout 404 en hoe kan ik dit oplossen? Ligt dit aan mijn computer of aan Google?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een oplossing zou kunnen zijn dat je de DNS Cache leegt.

Dat doe je als volgt: (voor de zekerheid zou ik eerst even de internetbrowser sluiten)

Start ---> Programma's ----> Bureauaccessoires ---> en dan op "opdrachtprompt" klikken.
Dan opent het zgn. "Dos venster".
Type in dat venster het volgende in: ipconfig /flushdns en druk op enter.
(Tussen ipconfig en / staat een spatie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer. Had je de opdrachtprompt wel als "administrator: uitgevoerd? Was ik er vergeten bij te vermelden. Dat doe je door op "opdrachtprompt" te rechtsklikken en dan te kiezen voor "uitvoeren als administrator". Als dat niks uitmaakte, kun je nog het volgende proberen: Als je i.p.v. www.google.nl , www.google.com intypt, lukt het dan wel?
Of probeer eens http://74.125.39.103 (= ip-adres) . Als je naar http://www.dnswatch.info/dns/dnslookup?la=en&host=www.google.nl&type=A&submit=Resolve surft, vindt je daar nog meer ip-adressen van Google als het goed is. Die kun je ook nog proberen.

Andere antwoorden (3)

Ik heb wel gewoon Google dus het ligt aan jouw computer, misschien is de internet ontvangst niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar, misschien werkt hij met een andere browser zoals Google Chrome wel.
Volgens Wikipedia geeft Error 404 aan dat aangeklikte links niet meer werken. Misschien heb je op een verouderde link naar Google geklikt. Bij mij doet de Google-pagina het nu weer gewoon, dus het kan ook zijn dat ze met onderhoud bezigwaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer is te zoekeb op google naae fout 404