hoe werkt twitter nou precies?

Ik snap het gebruik van @ niet, krijgt dan enkel die persoon jou te zien? Of al je volgers? En linkt hij automatisch als je de twitternaam in je bericht zet? Wat betekent # en hoe word je bericht gelinkt (blauw onderstreept)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (5)

Had even gegoogled: eerste link die ik tegenkom is: http://www.twitterinfo.nl/. Dan kom je er vast wel uit :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het @ teken plus iemands twitternaam beteken dat je twittert naar die persoon. Al je volgers kunnen de tweet zie maar de persoon die jij linkt krijgt een bericht dat jij hem naar hem twittert. De # is een zogenaamde 'hashtag' twitter jij #lol dan link je het woord lol. Dit wordt vervolgens blauw en als je er dan op klikt wordt zie je een lijst van iedereen die over lol twitterd. Hoop je hier voldoende mee te helpen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onterechte min. +
Nou twitter is bedoelt om te laten zien wat je doet voor je vrienden.
Als je een keer iets wilt vragen aan een vriend doe je @ en dan de naam van ze twitter account. Mensen kunnen jou volgen. Dan kunnen ze zien wat je doet zo als jij twitter ,, ik ga boodschappen doen." dan kunnen al jou volgers dat zien maar jij kan ook menssen volgen dan kan jij zien wat ze doen. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij iets zegt, en ik wil reply'en op jouw tweet, dan begint die automatisch met @angelisha (bijvoorbeeld), en wie mij volgt kan dat ook lezen.
Als je iemand een bericht wilt sturen dat alleen diegene kan lezen, dan moet je een DM (Direct Message) sturen, dat is echt een privébericht (ga naar Messages, klik op New message en vul de naam van degene die je het bericht wilt sturen in, en je bericht).
De hashtag/het hekje (#) is al goed uitgelegd. Wat je daarmee begint wordt automatisch in kleur geplaatst, net zoals als een link met http://
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je @ een bepaalde persoon typt, dan antwoordt je als het ware op diegene. Deze tweets zijn niet altijd voor iedereen zichtbaar, bijvoorbeeld als die ander zijn tweets beschermt heeft staan, behalve als er personen zijn die zowel jou als de ander volgt.

de # (hashtag) wordt op twitter gebruikt om te laten zien waar je tweet nou écht over gaat, een soort steekwoord. iets belangrijks. Je kunt op deze woorden klikken (dan zijn ze blauw onderstreept) en dan zien je een lijst met wat er over dat bepaale woord getweet is.