Elektro kopen in China?

Ik ben van plan een Android Tablet van 135 € te kopen op een chinese site. Ik heb eens gekeken op de site van de belgische douane (http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm) Daar staat dat je zolang je onder 150 € zit, je enkel BTW moet betalen? Zit ik hiermee juist en zoja wat is het tarief van die BTW en hoe moet je die gaan betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gegarandeerd miskoop. Besteed liever 100 euro meer en koop hem gewoon in Nederland. Vraag je je niet af waarom dat ding zo goedkoop is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ raamklaza: Waarom Nederland als je in België woont?
@ wikaie: Je zult alleen moeten betalen als het pakje onderschept en gecontroleerd wordt door de douane.
De BTW die je betaalt is het zelfde percentage dat in België voor soortgelijke goederen berekend wordt.
(in Nederland is dat 19% - ik weet niet wat het in België is)
Als je pakje zonder controle bij je thuis komt dan hoef je natuurlijk geen slapende honden wakker te maken. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan niet straks komen vragen hier op GV waarom android market toch niet werkt op je chinese kloon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een mp3 speler gekocht in Hong Kong, omdat het prijsverschil enorm was. hij was er snel, werkte prima, en toen er een knopje kapot ging mocht ik hem retour sturen. ik heb dus 1 goede ervaring, maar ik denk dat gdanonym gelijk heeft dat als ie chinees is, je er niets aan hebt.

Het beste antwoord

De voordelen van kopen bij een site vanuit China, wegen niet op tegen de nadelen waar je tegenaan kunt lopen.
De enige voordeel is waarschijnlijk de prijs!

Maar de nadelen wegen toch zwaarder dan die paar euro's die je qua voordeel hebt:
-Je hebt geen garantie op een 'goed' product. Dat is een Android Tablet van 135 euro zo wie zo niet.
-Bij een defect kan je nergens je garantie verhalen.
-Ook niet als het product bij aflevering niet goed is. Het terugsturen zal je meer geld kosten dan het waarschijnlijk heeft opgeleverd.
-Je zult aanvullende maatregelen moeten treffen om je android tablet in het Nederlands of Engels te krijgen. Ben je daar kundig genoeg voor? Want ik spreek of lees geen Chinees. Een product voor de Chinese markt, wordt geleverd in het Chinees. Sommige producten worden geleverd per regio. In dat geval zal een Chinese tablet geen taalselectie hebben voor Nederlands, dan zal de firmware vervangen moeten worden. Wil je het risico nemen.

Waarom 135 euro uitgeven voor een site in China, terwijl je momenteel bij de blokker een heuse Android tablet kunt krijgen voor 89,95 euro.
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=786908
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik heb het toch niet gekocht ;)

Andere antwoorden (1)

De site die jij bedoelt is hoogst waarschijnlijk DHGate of anders Alibaba. De verkopers zijn in principe goed te vertrouwen. Echter is het zo dat de producten die zij leveren, meestal van zeer slechte kwaliteit zijn.

Ik adviseer je daarom desnoods vijftig euro meer uit te geven aan een gecertificeerde tablet, dan vijftig minder aan eentje waarmee je misschien maar een maand doet.

Terugkomend op de vraag over de BTW. Jij bent blijkbaar van Belgische afkomst. Volgens mij zijn de tarieven in heel Europa het zelfde. Namelijk 19%. Als het pakketje wordt ingevoerd worden die kosten berekend. Vertel wel aan de verkoper dat hij de ECHTE waarde op het pakketje moet zetten, omdat de douane je pakketje anders in kan houden. De BTW verreken jij vervolgens samen met de behandelingskosten bij je pakketdienst.