Als je op Habbo Hotel iemand besteelt die met echt geld zijn spullen heef betaalt, is het dan echte diefstal of virtuele en kan je opgepakt worden?

Ik heb het niet gedaan hoor maar gewoon zo even een vraagje. En ik vind het dan ook lullig als je hebt betaald voor meubels :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Het is en blijft diefstal of dit nu via internet gebeurd maakt niet uit, er is iets weggenomen wat van een ander is die dit met echt geld heeft betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er aangifte wordt gedaan en de strafbare handeling wordt bewezen kan met veroordeeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er aangifte gedaan is bij de politie door degene die bestolen is, kan de politie dit onderzoeken en kan de persoon die dit gedaan heeft worden opgepakt.
Eerste veroordeling van virtuele diefstal in Nederland
22 okt. 2008 14:31 / Gewijzigd 22 okt. 2008 14:31 / Door: Pascal Badenbroek / 34 reacties

Twee tieners zijn veroordeeld voor het stelen van virtuele goederen in de MMORPG RuneScape. De rechtbank van Leeuwarden legde het tweetal werkstraffen van 160 en 200 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee maanden op.

In september van vorig jaar bedreigden de daders, toen nog veertien en vijftien jaar, een 13-jarige plaatsgenoot met een mes en dwongen hem mee te gaan naar hun huis. Eenmaal thuis werd de jongen gedwongen zijn wachtwoord voor het spel te geven om vervolgens zijn virtuele geld en goederen af te staan aan de twee. Het slachtoffer had honderden uren in het spel gestopt om aan de goederen te komen.

De advocaten van de daders pleiten voor vrijspraak omdat er geen sprake zou zijn van tastbare goederen. Helaas voor de twee daders hield de rechter er een andere mening op na: "In deze tijd heeft het stelen van virtuele goederen een dermate grote impact dat het op dezelfde manier bestraft kan worden als het stelen van tastbare goederen." Het is voor het eerst dat er in Nederland mensen worden bestraft voor het stelen van virtuele goederen.

DUS HET IS STRAFBAAR.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is echte diefstal, er is al eens iemand door de politie van zn bed gelicht, omdat hij op habbo mensen hun meubeltjes afhandig had gemaakt.