Wat betekend "Service Unavailable - DNS failure"?

Ik krijg dit soms als ik een pagina wil openen. Wat is dit, en los je het op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Antwoorden (3)

Dat betekent dat je de weg niet kunt vinden op het internet via de DNS. Die zoekt IP nummers voor je op bij namen.
Voordat we het ingewikkeld gaan maken, eerst wat simpels proberen:
Ga eens naar Start, Uitvoeren en tik dan eens

ipconfig /flushdns

in. Helpt dat?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, het vreemde is dat als ik een paar minuten later 'refresh' dat hij het wel weer doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn virussen en spyware programma's die je DNS-server omleiden naar andere server; de vertaling van website namen naar IP-adressen werkt dan nog steeds, echter wordt deze gefilterd en eventueel naar ander servers omgeleid (om bv. bank en mailgegevens af te luisteren).
Start - Uitvoeren - typ: cmd - Daarna ipconfig - dan: ip www.google.com, zie je hier een heel verhaal staan, dan doet je internet het, maar de 'vertaling van internet naar site' niet, oftewel DNS error. Dan weet je in ieder geval zeker dat het probleem een DNS probleem is.
Oplossing: (bij mij 3 weken terug), nieuwe router
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe router omdat je DNS het niet meer doet?
ip http://www.google.com ... naja, probeer het maar met
ping http://www.google.com.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
domme fout, bedoelde ik ja!
DNS is inderdaad een proces dat -basically- de link legt tussen het IP adres van de server waarop je site draait en de URL.

Als je www.google.com intypt, dan moet dit eerst vertaald worden in een reeks cijfertjes en vervolgens een connectie gelegd worden (vergelijk met de telefoon: dat je het nummer weet is fijn, maar dan moet er nog worden opgenomen).

Als de DNS configuratie van je site niet klopt, dan kan d'r geen verbinding worden gemaakt.