Wat kan er mis zijn als je iemand een mailtje stuurd, maar deze door een persoon nooit ontvangen wordt, maar waar je geen 'onbestelbaar' van krijgt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er lijken mij twee mogelijkheden: óf de mail persoon heeft hem wel ontvangen, maar de mail is in z'n spamfilter tegengehouden, óf de persoon wil niet toegeven dat hij de mail wel ontvangen heeft. Een ver gezochte derde mogelijkheid is dat je het email-adres verkeerd ingevuld hebt, maar dat er een ander is die toevallig het adres heeft dat je gebruikt hebt.

Dat kan alleen als je de ontvanger verkeerd hebt vermeld of je mailbox heeft men niet verzonden en staat hij nog onder concepten of de ontvanger heeft hem wel ontvangen maar zegt hem niet ontvangen te hebben.

Het is lang niet altijd waar dat als je een mailtje stuurt dat niet ontvangen wordt, dat je dan een "onbestelbaar mail"-antwoord krijgt. Dit hangt sterk af van de mailserver van de ontvanger. De reden hiervan is mede om spam te voorkomen, dus als men dan van alles probeert, zoals: a@company.com, b@company.com, c@company.com, ... dat je dan niet kan achterhalen welke adressen wel bestaan en welke niet. Merk op dat zelfs als je aanzet dat je een ontvangstbevestiging wilt hebben, dan nog hoeft dat *niet* terug gezonden te worden! Hetzelfde geldt voor een leesbevestiging. Met email, zeker buiten dezelfde mailserver, dus bijvoorbeeld buiten je eigen bedrijf, is het nooit gegarandeerd dat het aankomt!

Er is nog een vierde mogelijkheid, En dat is dat er iets mis is met jouw mailserver (de computer die bij jouw provider staat die uitgaande mailtjes behandelt), of die van de ontvanger. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de mailserver van de ontvanger ook nog belast is met andere taken, en daarmee zo druk is dat het programma dat de inkomende mail behandelt vast is gelopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100