Wat kan er mis zijn als je iemand een mailtje stuurd, maar deze door een persoon nooit ontvangen wordt, maar waar je geen 'onbestelbaar' van krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Er lijken mij twee mogelijkheden: óf de mail persoon heeft hem wel ontvangen, maar de mail is in z'n spamfilter tegengehouden, óf de persoon wil niet toegeven dat hij de mail wel ontvangen heeft.
Een ver gezochte derde mogelijkheid is dat je het email-adres verkeerd ingevuld hebt, maar dat er een ander is die toevallig het adres heeft dat je gebruikt hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de derde mogelijkheid echt niet zo vergezocht hoor! Gebeurt vaker dan je denkt! Desalniettemin, correct antwoord! +

Andere antwoorden (3)

Dat kan alleen als je de ontvanger verkeerd hebt vermeld of je mailbox heeft men niet verzonden en staat hij nog onder concepten of de ontvanger heeft hem wel ontvangen maar zegt hem niet ontvangen te hebben.
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
dat kan alleen als hij de wachtwoorden van de ontvanger kent. Kijk eens in je verzendbox of de mail daar staat als verzonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat om bedrijfsmail kan er ook nog eens een filter actief zijn vanuit het bedrijf die de mails tegenhoudt. Maar als er alleen maar tekst in staat zonder bijlages zal dat niet zo snel gebeuren. Als je meerdere malen stuurt en je weet zeker dat het mailadres klopt dan ga ik uit van kwaad bij de ontvanger. Of je staat in zn spamfolder.
ronron1212
12 jaar geleden
dat is ook nog een mogelijkheid de spamfolder.
Het is lang niet altijd waar dat als je een mailtje stuurt dat niet ontvangen wordt, dat je dan een "onbestelbaar mail"-antwoord krijgt. Dit hangt sterk af van de mailserver van de ontvanger. De reden hiervan is mede om spam te voorkomen, dus als men dan van alles probeert, zoals:
a@company.com, b@company.com, c@company.com, ...
dat je dan niet kan achterhalen welke adressen wel bestaan en welke niet. Merk op dat zelfs als je aanzet dat je een ontvangstbevestiging wilt hebben, dan nog hoeft dat *niet* terug gezonden te worden! Hetzelfde geldt voor een leesbevestiging. Met email, zeker buiten dezelfde mailserver, dus bijvoorbeeld buiten je eigen bedrijf, is het nooit gegarandeerd dat het aankomt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog een vierde mogelijkheid,

En dat is dat er iets mis is met jouw mailserver (de computer die bij jouw provider staat die uitgaande mailtjes behandelt), of die van de ontvanger.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de mailserver van de ontvanger ook nog belast is met andere taken, en daarmee zo druk is dat het programma dat de inkomende mail behandelt vast is gelopen.