Hoe lang duurt een blok bij Facebook als je te veel vrienden hebt uitgenodigd in 1x? En waarom wordt dit gedaan?

Ik wil graag weer nieuwe contactpersonen voor Facebook uitnodigen, maar ik ben geblokkeerd omdat ik er teveel uitnodigde. Hoe lang duurt ongeveer zo'n blok? Want ik ben het na een middag en een avond wel weer zat ;) ook wil ik graag weten waarom Facebook daarom leden blokt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
6.8K
Kimath
12 jaar geleden
hoeveel heb je toegevoegd dan? Want iemand in mijn vriendenlijst heeft een paar dagen achter elkaar circa 100-200 mensen per dag toegevoegd zonder problemen. (hij was net gewisseld van Hyves naar Facebook)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen 5 minuten rond de 50 mensen, en daarna nog geleidelijk over de dag nog meer.

Het beste antwoord

Op de FAQ pagina van Facebook staat (derde kopje van onderen):

'Facebook heeft vastgesteld dat je in dergelijke mate gebruikmaakt van een functie dat er waarschijnlijk sprake is van misbruik. Als je bijvoorbeeld bent gewaarschuwd dat je de limiet voor het versturen van vriendschapsverzoeken hebt bereikt, zijn wij van mening dat je te snel nieuwe vrienden toevoegt. We willen je erop attent maken dat verder gebruik van dergelijke functies tot gevolg kan hebben dat je account blijvend wordt geblokkeerd'.

Waarschijnlijk willen zo zo misbruik tegen gaan.
Het aantal dagen van het de block is niet helemaal duidelijk. Sommige mensen worden 4 dagen geblockt, anderen 4 weken. Misschien zou je een mail naar hen kunnen sturen en het probleem voorleggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan in tussentijd aan je vrienden vragen of ze JOU willen toevoegen.