ik wil graag wifi in mijn huis aanschaffen, is het eenmalig of heb ik dan een abonnement?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.9K

Het beste antwoord

Voor Wifi op zichzelf heb je een draadloze router nodig, die kun je eventueel zelf kopen.
Als je er echter mee het internet op wilt dan moet je een internetabonnement nemen.
Bij het afsluiten van zo'n abonnement krijg je meestal de benodigde apparatuur gratis in bruikleen, die apparatuur zullen ze in de praktijk na een jaar abonnement niet eens meer terug willen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je al langere tijd een internetabonnement met een LAN verbinding naar je computer hebt dan kun je een losse Wifi-router daar op aansluiten, maar het is dan mogelijk dat je niet de maximaal mogelijke snelheid van data-overdracht hebt.
Het is dan een goede raad om bij je internetprovider je lopende abonnement op te zeggen en gelijk weer te openen: je kunt dan de gratis Wifi-router krijgen en vaak nog een korting voor de eerste 6 maanden op de koop toe.
Je hebt tegenwoordig een wettelijke opzegtermijn van 1 maand als jouw abonnement steeds stilzwijgend verlengd is.
Je sluit je nieuwe abonnement wel weer voor minstens een heel jaar af, maar dat zal geen bezwaar zijn.
Bij de Telfort klantenservice heeft men mij vorige week zelf die tip aan de hand gedaan, ik werd heel netjes geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je wifi wil moet je een wifi router kopen, dan betaal je alleen voor dat apparaat en geen abonnement ofzoiets. Je sluit die router aan op je modem en dan heb je wifi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je nu al een internetabonnement op kabel, ADSL of glasvezel hebt heb je geen extra kosten. Je koopt een Wifi-router welke je aansluit op het modem, je stopt eventueel de wifi-stick in je pc en je hebt, na de installatie, in huis draadloos internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Als je Audi in je huis wilt moet je in een Electra winkel een router kopen. Het toestel waar je wifi op hebt moet je laten zoeken naar draadloze routers. Je kan een ww op je router zetten zodat de router alleen door jou kan worden gebruikt. Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je een abonnement met adsl/internet dan moet je alleen een wifi router kopen en op je modem aansluiten

heb je nog geen abonnement op internet dan zou je dat ook moeten nemen

gr,

veel suc6