Hoe kan je zorgen dat er een bepaald gedeelte van de webpagina word weergeven?

Ik heb een site waar ik maar een bepaald gedeelte van een webpagina in een iframe wil weergeven maar hoe moet dit? Dus bijvoorbeeld: Je hebt een pagina met een tekst en een filmpje. Hoe kan je er dan voor zorgen dat je alleen nog het filmpje van de pagina ziet? Ik gebruik een website met html en javascript.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Je kunt de broncode van de betreffende webpagina bekijken. Dan zie je hoe die webpagina het filmpje inbedt.

Vervolgens bed jij het filmpje op dezelfde manier in in jouw iframe.

Je hebt nu een iframe met alleen het filmpje; de rest van de webpagina zie je dus niet in je iframe.

Als dat niet is wat je wilt, kun je in de webpagina vlak boven het filmpje de volgende HTML-code zetten:

Dit heet een anchor.

In de pagina die je in je iframe toont, zet je nu de volgende verwijzing: