Zijn programma's zoals : utorrent Limewire Music Illegaal? en kun je ervoor opgepakt worden ?

Als je liedjes download via torrent of LimewireMusic is dat illegaal ? kun je ervoor opgepakt worden ? of via Thepiratebay.org? .

groet, Chanel .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Het programma is niet illegaal. ownloaden van muziek en films is niet illegaal maar het uploaden wel. In Nederland wordt de kleine man/vrouw (nog) niet aangepakt. De Nederlandse wet is als volgt;

Het downloaden van muziek via internet is toegestaan, mits het 'voor eigen oefening, studie of gebruik' is, zo vermeld de wet. Men betaald hier een kleine bijdrage voor bij de aanschaf van lege geluidsdragers, zoals een cassettebandje of cd-rom. Het uitlenen, verkopen of aan anderen laten luisteren is verboden. Hiervoor is toestemming van de auteur voor nodig.

Downloaden van films is legaal indien het 'voor eigen oefening, studie of gebruik' is. Ook hiervoor wordt een kleine bijdrage gevraagd die als heffing op lege dvd's zit. Uitlenen of verkopen, verhuren of cadeau geven is zonder toestemming van de auteur illegaal

Downloaden van spellen is in zijn geheel verboden, ook voor eigen gebruik! Vaak wordt beweert dat indien men het originele spel bezit, het downloaden of kopiëren wel legaal zou zijn, dit is echter in strijd met wat de wet zegt. Zonder toestemming van de auteur mogen spellen en interactieve software niet gedownload of gekopieerd worden.

Het uploaden is het aanbieden van muziek, films of games. In Nederland is het verboden om, zonder toestemming van de auteur, muziek, films of games aan te bieden. Uploaden is zonder toestemming ten alle tijden illegaal.

De straffen variëren van zes maanden tot 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de 2e, 3e, 4e of 5e categorie. De hoogte van deze boetes zijn:
Tweede €3.700
Derde €7.400
Vierde €18.500
Vijfde €74.000
Voor het bedrijfsmatig downloaden en/of uploaden via de illegale weg, kan de gevangenisstraf oplopen tot vier jaar cel en boetes tot wel 45.000 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.

Andere antwoorden (3)

Nee, Het is downloaden voor privegebruik is tot op heden legaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus liedjes downloaden is legaal? .
Je kunt Frostwire gebruiken, maar het beste is om de muziek via torrents te downloaden (of om het gewoon te kopen).

Er gaan hele discussies over of het wel of niet legaal is om muziek gratis te downloaden. Download programma's (P2P clients) zoals Frostwire maken gebruik van een P2P netwerk. Het is wel legaal om dit netwerk te gebruiken maar het is illegaal om over gratis gedownloade soundtracks te bezitten.

De soundtracks die jij namelijk downloaden zijn copyright material. En als jij dit download zonder toestemming (zonder ervoor te betalen) is het illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Limewire is illegaal
Die zit nu ook vol met virrusen dus die kan je beter niet gebruiken
Nu is er frostwire, ook illegaal maar wel handig

En ik DENK dat piratebay en torrent wel legaal zijn
Want dat zijn best grote 'ondernemingen' maar ze zijn nog niet opgepakt enzo