Hoe kunnen ze deze site maken?

Ook al voer je een niet zo'n bekende in, er komt altijd een goed antwoord uit. Ik vraag me af hoe dat werkt.

http://en.akinator.com/#

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het zal hier om een zelflerend programma gaan. Op basis van al die gespeelde spelletjes, komt er steeds meer informatie. Want, ook als je met een foutmarge werkt, komen er steeds meer goede antwoorden op bepaalde vragen. Natuurlijk zullen er best mensen zijn, die allemaal foute antwoorden gaan zitten geven, maar je kunt ervan uitgaan dat er veel meer goede antwoorden komen.

Als er al 500 keer is geantwoord, dat Koningin Beatrix ouder is dan 50 jaar, dan zal dat wel zo zijn, en is er weer iets bekend dat echt zo is. Komt waarschijnlijk nog bij, dat de website ziet waar je vandaan komt. Ik krijg tenminste vaak vragen over Benelux en Holland, en ik denk, dat als ik de minister van financien van Mozambique in gedachten heb, het wat lastiger wordt ;-) In dat geval weet ik de antwoorden op de vragen ook niet (hoe oud is die man?) en heeft het programma een excuses om het niet te weten.

Het is wel razend knap gemaakt. Koningin Beatrix, Mark Rutte en Andre Hazes raadt ie feilloos, zelfs na vragen waar ik het precieze antwoord niet op wist. Het grappige is, dat 'ie in de gok naar Rutte, duidelijk naar Balkenende toe wilde (funny hair?). Die informatie is er dus ook door iemand ingestopt, en die vraag zal ook honderden keren met ja zijn beantwoord. Tja, dan IS het dus Balkenende!

Het is een soort "brute force" of domme kracht programma. Het is dus niet slim, maar krachtig en snel. Door de enorme snelheid, is het mogelijk heel snel heel veel informatie door te spitten, te vergelijken, en dan te gokken. Prachtig voorbeeld, dat computers niet per se slim hoeven te zijn, als ze maar snel genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar die minnen op slaan weet ik niet. Ben benieuwd naar hun antwoorden:)

Andere antwoorden (2)

Gewoon een grote database met allerlei figuren en dan zo programmeren dat er bij een bepaald antwoord bepaalde namen afvallen, dan blijven er uiteindelijk weinig over en wordt de meest waarschijnlijke gekozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even voortbordurend op roland zijn antwoord:

Er is inderdaad een groot aantal namen in een database. Bij deze personen staat een aantal eigenschappen opgeslagen. De combinatie van deze eigenschappen is voor al deze personen uniek.
De "Web Genius" kijkt voor de personen die overblijven steeds naar een eigenschap waarmee hij de groep in 2en kan delen. Zo komt hij uiteindelijk bij 1 persoon uit.