Waarom begint elke url met "WWW" ?

is er ook nog een andere web dan WorldWide ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.9K

Het beste antwoord

Vroeger kostte het nog behoorlijk wat processor en hardeschijf vermogen om een webserver op te zetten en te laten draaien, vooral bij grotere sites. Door hier een aparte hostnaam (www.example.com) voor te gebruiken, kan je die inzetten voor die dienst.
Voor andere services kan je dan naar een andere machine verwijzen bijvoorbeeld de mailserver die de mail afhandelt voor dat domein (mail.example.com), of allerlei andere diensten (ftp.example.com, smtp.example.com, enzovoort).

En ja, er bestaan ook zeker nog andere "webs" naast het world wide web, neem bijvoorbeeld interne webs die gebruikt worden bij grotere bedrijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Niet elke url begint met www.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
world wide web
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
WorldWideWeb was de naam voor zowel het project om de informatieuitwisseling te vergemakkelijken tussen de wetenschappers die samenwerken in de veelal internationale projecten van CERN. Evenals de software die ervoor geschreven werd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is het standaard subdomein waar je op binnen komt. Een subdomein kan echter ook

www.lol zijn of gewoon lol
www.lol.site.nl
lol.site.nl

Echter pakken veel systemen de www. automatisch om er een link van te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De naam World Wide Web is uitgevonden door Tim Berners-Lee, en werd voor het eerst gebruikt (aan elkaar geschreven) in een intern CERN-memo, en doorgezet ondanks de protesten van de projectmanager, Robert Cailliau, die zei dat de afkorting "WWW" (in het Engels uitgesproken als double-u double-u double-u) langer is dan de naam zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn inderdaad andere Webs dan alleen the World Wide. Het is ook klein begonnen in het amerikaanse leger en onderzoekscentra. Het web is niets anders dan computers die met elkaar verbonden zijn. Een klein lannetwerk is dus eigenlijk hetzelfde. De browser maakt het alleen makkelijker bestanden op al deze computers te zoeken. Vandara dat www (vaak) verplicht is, om aan te geven welk web je bedoeld, mocht je ook op andere webs aangesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een URL is de gehele link en die beginnen nooit met www maar met http:// en dan pas www.
Andere varianten zijn:
ftp://
https://
http://
etc...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
WWW staat voor World Wide Web. Tegenwoordig bijna niet meer nodig om er voor te zetten. het is laat maar zeggen als je op een computer gaat zoeken naar een bestand. Daarvoor kijk je altijd op je C: of D: schijf. Zo moet je het ook zien op het internet je zoekt op het WWW naar een site (een bestandje op internet)