Hoe copyright verwijderen van mijn eigen foto's?

Hallo,
Ik heb Fotos op het web staan met copyright erop, maar ik wil de copyright er af hebben voor ander gebruik.
De foto's zijn van mezelf.
Op NUFoto heb ik een foto staan waar ik de copyright af wil hebben
weet iemand hoe ik dat kan doen of wil iemand dat voor me doen?
Gr.
Daan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.4K
Kimath
12 jaar geleden
wat voor watermerk staat er op? je kunt proberen met bijsnijden of het watermerk wegpoetsen in Photoshop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je de originele kwijtgeraakt?

Antwoorden (3)

Photoshop of een soortgelijk programma gebruiken of een stuk van je foto afsnijden. Dat is de beste optie, maar vooral het eerst is veel werk en lukt ook niet altijd helemaal.

Je foto's goed bewaren! Dat werkt beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het idee van die copyright-aanduiding is juist dat die niet zo 1-2-3 te verwijderen is. Anders gaat er mogelijk alsnog iemand na een kleine aanpassing met jouw foto er vandoor.

Als het op een egaal vlak in de foto zit dan kun je het copyright eenvoudig vervangen, maar het wordt lastig als de foto op dat stuk niet egaal van kleur is.

Maar er zijn ook programma's gemaakt die dit proces kunnen vereenvoudigen, zoals je hieronder kunt zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de volgende website kunt U kiezen uit verschillende manieren,om dat zelf vrij eenvoudig uit te voeren :

http://pixlr.com/

Als U op deze online editor bent,staat links een gereedschaps liniaal,waarmee U zelf zo'n handeling kunt doen. Als U mij de exacte url toont,wil ik dat best voor U doen als het U zelf niet lukt,echter het is zo eenvoudig. Succes er mee. Zolang U de originele foto op een medium heeft staan (usb stick ,externe harde schijf) kunt U net zo lang proberen tot het is gelukt.

Groet:Zoekertje