hoeveel hackers zijn er eigelijk in nederland?

ik begrijp nooit waarom iemand hackt,dat is zielig voor de ander!
ik wil daarom weten hoeveel er zijn,en als ik weet hoeveel het er zijn kan ik mischien de vraag stellen waarom het er zo veel zijn....
enz enz
geef hier please antwoord op!
xxmayumi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
2.4K

Antwoorden (3)

Het waarom is niet te verklaren. Waarom zijn er hooligans? vandalen? Mensen die elkaar de kop inslaan?

Hoeveel er zijn; verdeel tussen wanna-bees (dus amateurtjes) en professionele jongens... Er zijn (natuurlijk) geen aantallen bekend, maar mijn inschatting is dat er in NL wellicht een paar honderd man zullen zijn die écht kennis van zakken hebben, maar daar staat tegenover dat er duizenden 'meelopers' of copy-cats zijn, scriptkiddies enzo...

Is dus geen zinnig woord over te zeggen...

Toegevoegd na 12 minuten:
zakken = zaken natuurlijk, LOL!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt. Sommigen beginnen ermee en anderen stoppen en dat is dus altijd anders. Er kan geen 'definitief' antwoord worden gegeven want het verandert bijna elke maand. Een antwoord kan ik niet echt geven. Maar ik schat zo'n 54% van de jongens? (Die het ook geprobeerd hebben.) De meisjes 2%.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet wat hacken is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een kolder 54% van de jongens? 54% van de jongens zou nog moeite hebben om een van te voren gecrackt spel op zijn PC te installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin dit... Dikke min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol ja ik ben niet dom ik weet wat hacken is maar ik bedoelde 44% O_O maar ja
Het zijn er niet heel veel, het probleem is ook dat veel gevallen waarin jongeren als hackers aangeduid worden het waarschijnlijk zogenaamde scriptkiddies zijn. Zij maken gebruik van al bestaande programma's die iedereeen met wat computerinteresse zo zou kunnen draaien.

Ook is een hacker niet altijd iemand die op een negatieve manier bezig is, zo zijn er zelfs hackers die opdracht van een bedrijf het bedrijf zelf hacken om te kijken waar de zwakheden zitten. Ook zijn er hobbymatige hackers die na een hack gewoon een bericht sturen naar het bedrijf wat er mis is met hun beveiliging. Het kan dan wel zo zijn dat als er dan niet of laconiek op gereageerd wordt de hacker even laat merken waarom ze zijn waarschuwing beter wel serieus hadden genomen.

De definitie van hacker wordt ook lang en breed bediscussieerd, dus er is echt geen duidelijk antwoord te geven.

Toegevoegd na 12 minuten:
Iets over motivatie: Sommige hackers zijn nogal vrijdenkers ze hangen een bepaalde ideologie aan en hacken dus sommige zaken uit principieel oogpunt. Een mooi voorbeeld is de hack op de PS3. In het begin van de PS3 kon je Linux op de PS3 zetten, Sony heeft dit altijd ondersteund. Toen Sony dit stop zette vond een groep hackers dit een inbreuk op hun vrijheid om met de PS3 te doen wat ze altijd al deden. Niet lang daarna was de PS3 gedeeltelijk gehackt en niet veel later hebben andere hackers het laatste beetje ook gehackt zodat je zelfs alles met de PS3 kon. Sony sloeg keihard terug met rechtzaken en sindsdien blijft Sony gehackt worden met de hack op PSN als toppunt.

Ook de tegenstanders van Wikileaks zijn flink gehackt geweest, dit waren dus vooral hacks met politieke of ideologische achtergronden, misschien kan je die iets beter begrijpen dan hacks puur voor om geld buit te maken of mensen te vervelen.