Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een website-eigenaar weigeren om mijn account te verwijderen op mijn verzoek?

Ik heb een account bij een website/forum dat ik graag verwijderd zie. Ik ben met dit account Googlebaar en vind dit vervelend.

De website weigert mee te werken mijn account te verwijderen of te renamen. Valt hier actie tegen te ondernemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
926
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou bij GV ook wel de mogelijkheid willen hennen om mijn account volledig te wissen, inclusief alle berichten. Is een hoop werk omdat stuk voor stuk te doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mij werd dat ook geweigerd, of tenminste kreeg geen enkele reactie op mijn verzoeken. wat ik heb gedaan is mijn account leeggehaald. alleen mijn nickname is er nog. verder heb ik de berichten die ik geplaatst had via wijzigen leeggemaakt, mn account info gewijzigd of gewist en mn foto weggehaald. misschien is dat ook mogelijk bij dat forum waar jij zit. of er actie tegen te ondernemen is kan ik je geen antwoord op geven helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

Dat hangt waarschijnlijk vnl. af van 't land waar de site gehost is. De daar geldende (privacy-)wetten zijn waarschijnlijk van toepassing.
Als 't een 3e-wereldland is maak je weinig kans, volgens mij. Zo niet, dan kan je nog bij je rechtsbijstandsverzekering informeren of ze kunnen helpen (die kan een brief sturen naar 't bedrijf).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi mmm, In Nederland. Dank voor je antwoord anyway!
Jij moet duidelijk vertellen waarom je het wilt verwijderen, eventueel met juridische gronden. In principe moeten zij er dan voor zorgen dat je privacy gewaarborgd is.

Weet je ook waarom ze het niet willen verwijderen? Dat zou wel veel helpen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom zo'n site dat niet wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding