Hoe verbeter ik mijn UMTS signaal?

Ik woon ergens in the middle of nowhere, geen kabel en een slechte buiten telefoonlijn waardoor Adsl niet mogelijk is. Heb nu UMTS van Vodafone maar dat gaat tergend langzaam. Is dat nog op te peppen? Theoretisch zou dat zeer snel moeten kunnen gaan maar een speedtest wijst uit dat ik net iets sneller ben dan een ouderwets 128K telefoon modem.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

Je kan altijd een straalverbinding aanleggen met iemand die wel kabel kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geef je het advies om geen sterkere straling te gebruiken :
UMTS is, zoals bewezen, schadelijk voor het lichaam:

Het gaat hier om gezondheidsklachten als slapeloosheid, chronische vermoeidheid, chronische hoofdpijn, reumatisch lijkende pijnen, spierkrampen, hartritmestoornissen, problemen met het kortetermijngeheugen, depressie, het horen van fluittonen (fantoomgeluiden, bromtonen - ook bij dove mensen)[4], achteruitgaand zicht, coördinatieproblemen, spraakgebreken, gevoel van benauwdheid en prikkelbaarheid.

Happy calling!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kwaliteit van het signaal is afhankelijk van de afstand tot de zendmast. als er geen mast in de buurt is, is het signaal daarom ook zwakker, dat veroorzaakt dus jouw probleem en is om die reden dus ook niet op te lossen.

Er zijn overigens naar ik dacht providers die in het contract op laten nemen dat ze verplicht zijn een zendmast te plaatsen als je geen bereik hebt, maar het lijkt me dat je geen aanspraak maakt op die regeling, omdat je wel verbinding hebt, alleen is die gewoon heel zwak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb jij wel UMTS dekking op jouw lokatie? (Navragen bij je mobiele provider.) Als er geen dekking is dan maak je contact via GPRS en dat is een stuk langzamer.
Probeer als het mogelijk is een externe antenne aan te sluiten op je mobiel apparaat en plaats die zo hoog mogelijk.