Waarom kan ik onbeperkt gratis films downloaden?

Ik vind dit vreemd omdat ik laatst een oude Franse film uploade naar U-tube en werd door hen gewaarschuwd voor copyright schending.
Vreemd omdat dit de enigste site is waar ik deze issue tegenkom op het internet, hebben zei speciale regels of zijn zei bevriend met BREIN?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Hoe gek het ook klinkt; je mag zoveel downloaden als je wil.
Wat niet mag is uploaden. Dit gebeurt automatisch als via een peer to peer of andere sharing site downloadt.
Heb zelf al eens een waarschuwing van stichting BREIN gehad. Ben het een poosje rustiger aan gaan doen en heb er vervolgens nooit meer iets van gehoord, terwijl mijn pc al jaren 24/7 aanstaat te downloaden. Dus ook uploaden. Het gaat om een schending van de copywrite. Hoe dat bij YouTube precies zit...weet ik niet. Maar ik merk steeds vaker als ik er iets van kopieer dat het binnen minuten/uren weg is. De link is dan ongeldig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ehem. Copywrite moet copyright zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriend van mij kreeg toen hij voor een jaar in Amerika was gelijk een e-mail van zijn provider dat hij moest stoppen met het downloaden van films (hij had een bekende film via torrent gedownload).

Youtube heeft allerlei afspraken met grote filmmaatschappijen gemaakt over het opzoeken en afhalen van copyrighted content. Dat jij gewoon kan uploaden en downloaden van het torrent netwerk is omdat het netwerk niet van iemand is en de bestanden overal en nergens staan (gedecentraliseerd) zodat de filmmaatschappijen alles en iedereen moeten controleren om het te stoppen en dat zal ze niet zomaar lukken. Een beetje met een rechter dreigen bij een torrentsite heeft soms zin maar dan neemt de rest van de wereld het weer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube lost dit op door inderdaad afspraken te maken met grote film maatschapijen.
En grotendeels met die verveelde adverties hiermee kunnen zij dan eventuele rechten mee betalen.

Voor muziek hebben zij een apart systeem wat de muziek bestanden controleert op bekende wave vormen tijdens het uploaden. Dit is trouwens te omzeilen door de tempo omhoog te gooien met +15 %. Zal ook wel met films zo zijn.