Is # en @ hetzelfde?

Ik ga binnenkort naar Frankrijk.
Dus wil ik in mijn naam zetten:
Ilse # Frankrijk
of
Ilse @ Frankrijk

Mijn vraag is dus:
Is # en @ hetzelfde?
En als het verschillend is, wat is dan het verschil?
Of kan dit allebei?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat # betekend weet ik niet precies. Maar @ gebruik je meestal voor een plaats waar je bent. Dus ik denk dat Ilse @Frankrijk het beste is! Veel plezier in Frankrijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een crisis :o

Het beste antwoord

Een hashtag is een manier om berichten op Twitter te categoriseren. Veel wordt dit gebruikt op evenementen/congressen om alle berichten over een gebeurtenis makkelijk vindbaar te maken. Ook bij nieuwsberichten (#schiphol crash) wordt dit veelvuldig ingezet. Een hashtag is dus een hekje (#) met daarachter de tag. Het stamt af van IRC waar je met een # een bepaald kanaal kan openen.

Voor televisie programma’s of voetbal wedstrijden wordt het vaak gebruikt om met elkaar te praten over wat er te zien is. Voorbeelden van hashtags:

De Wereld Draait Door – #dwdd
Nova – #nova
House – #house
Ajax – Feyenoord: #ajafey
Nederland – Engeland – #nedeng

Dus je moet voor een @ kiezen aangezien je @frankrijk bent dadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden!