Hoe kan je zien of iets veilig is bij marktplaats.nl?

Titel zegt genoeg denk ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

En dat van die prijs die te mooi is om waar te zijn geldt net zo goed voor goederen die je zelf verkoopt. Als een Afrikaanse zakenman een laptop voor zijn zoon nodig heeft die zich in een ander land bevindt en er wel 2-3x zoveel geld voorover heeft als de vraagprijs dan wordt je ook gescamd. Zoek even op 419 scam nigerian.

Ik kreeg een keer zo'n mailtje bij verkoop van een laptop gelukkig wist ik van de tactieken omdat ik er al over gelezen had. Ze lullen je om eerst op te sturen en geven je het idee dat het geld al onderweg is, maar dat is het nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dit kan je niet zien.
Welkan je er opletten door bv re kijken naar de levering. Als er alleen verzenden staat weet je al genoeg dat t vaak niet helemaal veilig is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk niet. Het is een kwestie van vertrouwen of komen halen bij de koper zelf. Aanteraden omte betalen met pay-pal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar 'alle advertenties' van de verkopende partij kijken. Als daar al een stukje (langere) geschiedenis in zit, kan hieruit vaak opmaken of er serieus zaken wordt gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even naar de tijd dat iemand al actief is op marktplaats, dit zegt meestal al een hoop.

Als hij/zijn 1 maand of minder actief is bij voorbaat niet vertrouwen.

Als het is geschreven is slecht nederlands, ook niet.

Als de verkoper zijn goed alleen wil verzenden, meestal ook niet vertrouwen.

Als de prijs te mooi is om waar te zijn, dan is dit meestal ook zo :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controleer altijd via google het rekeningnummer of naam. Dan kun je zien of er evt. meer gedupeerden zijn. Mocht je interesse hebben in een product, kun je ook afspreken het af te halen ipv geld te storten met kans dat je het product niet krijgt opgestuurd. Kijk ook hoe lang de persoon al op marktplaats actief is. Hebben ze net een profiel gemaakt, moet je ook voorzichtig zijn. En kost iets te goedkoop, dan is het te mooi om waar te zijn en wees dan op je hoede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop en verkoop vaak via marktplaats en gelukkig nooit geen problemen gehad.
Wat ik altijd wel doe is opbellen,wil eerst met iemand persoonlijk praten
voordat ik mijn bankgegevens geef dat doe ik niet zomaar.
Geen telefoon en adres,dan verkoop of koop ik niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook de gegevens die je hebt van de verkoper in kunnen typen bij opgelicht.nl want daar zijn vele leden aanwezig die weleens via internet zijn opgelicht dus ze waarschuwen elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast alle tips die de rest al heeft gegeven : ik kwam laatst de site www.stopheling.nl tegen. Da's een website van de politie waar je serienummers van bijv. tv's en laptops kan natrekken of ze als gestolen zijn opgegeven. Eventueel kan je gelijk een melding maken. Best handig als je geen gestolen waar wilt kopen.