Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik kopiëren van foto's van mijn website verhinderen?

Ik maak hem in Dreamweaver. Het zijn per pagina maar 1 tot 4 grote foto's. Bij sommige websites kun je met rechtermuisknop dan niets. Hoe werkt dat?

Kopiëren kun je toch niet verhinderen maar moeilijker maken wel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
809

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Schrijf je het script in HTML? Dan heb je er een speciale code voor, die ik toevallig zelf ook gebruik:


De Code:


(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werkt het al prima wanneer ik het bovenaan de code zet.
Je kan met javascript op diverse manieren het rechtsklikken blokkeren, oa:



Het heeft echter geen enkel nut, niet alleen omdat via de source het plaatje te achterhalen is, maar ook omdat google de plaatjes in de image search op zal nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat de beste manier is door het onaantrekkelijk te maken middels een "watermerk". Dus dat je een semi-transparante tekst of afbeelding met je foto merget en hem pas dan publiceert. Mooi is anders...
Eigenlijk is dit hele verhaal alleen van toepassing als je van plan bent je foto's te gaan verkopen. Anders is er eigenlijk geen reden om kopiëren tegen te gaan. Misschien kun je het zelfs stimuleren: zeggen dat ze gewoon gebruikt mogen worden mits je naam als fotograaf vermeld wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even op leejoo.nl. Daar staan veel handige en makkelijk toepasbare scripts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding