Waarom kan mijn computer alleen verbinding maken met Firefox en geen andere internetbrowsers en programma's?

Ik gebruik voor internet altijd Firefox, maar ik wil ook af en toe o.a. Internet Explorer gebruiken. Hier krijg ik dan gelijk een DNS fout. Ook heb ik bij programma's waarbij ik internet nodig heb, geen toegang tot het internet. Ik wil bijvoorbeeld mijn iPod Touch updaten, maar ik krijg telkens een foutmelding dat iTunes geen verbinding kan maken met het internet.

Het moet dus in de instellingen zitten, dat mijn internet alleen Firefox 'accepteert'. Hoe kan ik dit veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eerder dat het in e internet instellingen van internet explorer zit dan de instellingen van je internetmodem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk je dat? Want ik kan namelijk ook geen programma's gebruiken waar internet voor nodig is en ook geen Internet Explorer EN Safari, dus ik denk niet dat het alleen aan de instellingen van Internet Explorer ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft aan dat je wel internet hebt via FireFox
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, via Firefox kan ik op het internet, maar niet via andere browsers (ik heb het met Internet Explorer en Safari geprobeerd). Maar dan lijkt het me toch dat het niet aan Firefox moet liggen, aangezien één programma niet kan bepalen voor alle andere programma's of zij wel of geen internet kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms nemen programma's instellingen van internet explorer over. Bijvoorbeeld proxy instellingen op het tablad verbindingen. (Tools - Options / internet opties en dsan LAN instellingen). Als hier een proxyserver staat terwijl dat niet moet, of geen proxyserver terwijl dat wel moet dan kan je geen websites benaderen. Als je Windows 7 hebt kan je ook allerlei netwerkcontrolers uitvoeren als je het netwerkcentrum opent. heb je al geprobeerd om Firefox als standaard browser aan te merken?

Antwoorden (1)

Als je Firefox op standaard browser zet dan moeten automatisch programma's internet krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe doe ik dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In windows 7: Klik op Start menu en typ in standaard programma's. Bij andere versies kijk je in het configuratiescherm. het is handiger als je alle versies vermeldt, van firefox, Internet Explorer, Opera, van je systeem.