Is het KPN basispakket snel genoeg voor mij?

Wij willen graag een pakket nemen voor telefonie en internet. We komen nu uit bij het KPN voordeelpakket voor 45 Euro. Daar zit internet tot 8mb/s bij. Nu is mijn vraag of dit genoeg voor ons is. In de krant las ik gisteren toevallig dat de meeste huishoudens boven de 10 zitten.

In het meest extreme geval zit er bij ons één een multiplayer game als Battlefield te doen, zit er één op de laptop op de mail en is er één HD Youtube video's aan het bekijken. En natuurlijk draaien er de nodige internetprogramma's op de achtergrond.

Zou iemand mij in het algemeen kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je toch wel iets sneller moet nemen. Als ik thuis een spel speel kan me vriendin aardig online op de pc maar er moet dan niet nog gedownload worden. Wij hebben ziggo abbo met 20mb. Wat laatst weer sneller is geworden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe eerst een speedtest om te kijken of de ,snelheid, gehaald kan worden.
Anders heeft u een duur abonnement terwijl u niet de snelheid heeft.
KPN heeft vele klanten aangeboden om het abonnement
om te zetten in een lagere waarde omdat zij die snelheid niet konden geven.

Het beste antwoord

hoi Jordy8,

de hamvraag: waarvoor wil je internet gebruiken?

voor telefonie en email is het meer dan voldoende.
wil je films downloaden, dan gaat dit wat traag.

het kan prima, want ik heb (zojuist getest) 2,34 Kbit/sec
dus 300 KByte/sec.
let dus even op, het verschil tussen Bit/sec en Byte/sec.

ik zit dus ver onder de maat, maar ik kijk films op TV en doe geen games. heb ik wat groots te verzenden/ontvangen, dan doe ik dat 'snachts. zet de computer aan en start het gewenste proces. de andere morgen is het klaar!

dat kan alleen als dit niet te vaak voorkomt, verzend/ontvang je dagelijks grote bestanden, dan moet je een grotere snelheid kiezen.

ik stel voor om in te gaan op het aanbod van 8 Mbit/sec en als je na een maand ervaar dat het te kort schiet, kan je altijd nog naar een hogere = duurdere snelheid overstappen.

groeten, Dré

Toegevoegd na 1 minuut:
2,34 Kbit/sec moet Mbit/sec zijn dat komt overeen met zo'n 300 Kbyte/sec
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

ik zou is bij provider online kijken is erg goed en goedkoper en zeker sneller is tot 20 mb want tot 8 mb is echt traag internet en online heb ook zeker leuke aanbiedingen want zoals ik het lees vind ik de kpn pakket erg duur voor weinig snelheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar bij KPN is inclusief telefoon toch?