Hoe is de website clubs.nl gebouwd en hoe blijft deze continu online?

kan ik dat zelf ook doen als developer leek? Weet je ook met welk programma club.nl is gemaakt en voor hoeveel mensen dit toegang biedt? Soms komt het nl weleens voor dat de website crasht als er teveel mensen op zitten. Hoe gaat dit in zijn werking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Nee dat luk je niet zelf als leek. Daar zul je toch echt mensen voor in moeten huren.

Iedere erg drukke site heeft meerdere servers zodat de snelheid en het dataverkeer stabiel blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dergelijke website maakt gebruik van omvangrijke programmatuur (scripts) in combinatie met een database. Mede om die reden is zo'n website door een leek niet na te bouwen en zou je inderdaad een expert moeten inhuren om dit te doen.

Mogelijk is clubs.nl ooit begonnen met bestaande software. Er zijn diverse web-applicaties te koop die hierop lijken, zogenaamde community software. Er zijn zelfs wat opensource applicaties beschikbaar die je kunt downloaden. Echter voor de installatie heb je wel een expert nodig. Maar volgens mij werkt clubs.nl inmiddels met eigen gemaakte programmatuur.