Hoe kan iemand met zijn fax (via telefoonlijn) documenten versturen naar mijn mailadres?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (4)

Ja hoor dat kan. De fax is in dat geval niet meer dan het apparaat dat het document scant en de telefoonlijn zorgt voor de verbinding met de emailserver. Een fax is uiteindelijk niets anders dan een scanner die het document omzet in enen en nullen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker! Bekijk eens de websites van Xoip en Efax. De verzender kan gewoon faxen naar een speciaal nummer van jou en de fax krijg je dan netjes in je mailbox als pdf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand anders jou een fax stuurt naar via een gewoon faxnummer kan hij/zij er normaliter niks aan doen om het bij jou in de mailbox te krijgen.
De ontvanger kan echter wel gebruik maken van een serice als FaxMail van KPN (zie bron) om faxen die naar een telefoonnummer zijn gestuurd door te sturen naar een email adres.

Bovengenoemde methode is gezien de huidige technieken overigens wel een beetje achterhaald. Zo goed als alle moderne faxtapparaten kunnen i.p.v. naar een faxnummer te bellen direct de ingescande documenten naar een email adres sturen. Daarvoor moet de fax echter wel op het internet zijn aangesloten en niet alleen op een telefoonlijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
P.S. voor de afzender zijn vergelijkbare oplossing als FaxMail van KPN maar als het om een eenmalig iets gaat is het denk ik makkelijker om het via de ontvanger te regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik heb zelf ook een E-fax nummer. Als de verzender faxt naar dat nummer, dan komt het via mijn provider op mijn email adres binnen.