wat kan het probleem zijn als je beide dezelfde laptop nieuw gekocht hebt en bij de een doet internet het wel en de ander niet ???

hallo
2 dagen terug twee nieuwe laptops gekocht..
( PACKARD BELL EASYNOTE LM )
bij mij thuis doet het internet van allebei de laptops het gewoon goed..
kom ik bij mijn vriendin thuis doet mijn internet het wel en die van haar zelden en dan nog geen 3 minuten als die het eindelijk even doet

wat kan hier het probleem zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Lijkt me dat haar Router niet goed is geconfigureerd. Wellicht is er een IP conflict, of misschien is het netwerk niet goed beveiligd en maakt de 'buurman' ook gebruik van het wifi netwerk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan van alles mis zijn. Check of de Wifi aan staat. Zo niet. Stuur je Laptop op om te kijken of de ontvanger niet kapot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het draadloos internet is ligt het aan het "kanaal" van de router.

probeer dan een andere. De beste zijn 1, 6 en 11
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de ene laptop het wel gewoon doet en de andere niet, ligt het overduidelijk aan de laptop. En als hij wel contact maakt, maar na 3 minuten er mee stopt is de kans groot dat de draadloze ontvanger in de ene laptop niet goed is. Je zou de laptop van je vriendin bij jou thuis kunnen proberen, dan kun je kijken of het inderdaad de laptop is.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogst waarschijnlijk de juiste oplossing mitsdien beide ip adressen static zijn geconfigureerd, Misschien zit daar een klein foutje in dan.