Hoe kan je snel zien of er nog meer mensen op jou wifi modem zitten?

Het zou handig zijn dat je inzichtelijk kunt krijgen wie er nog meer op jou wifi verbinding zitten. Zijn hier programma's voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je verbinding met WPA beveiligt dan komt er niet zomaat iemand meer op. Of houdt je je verbinding express onbeveiligd?

Het beste antwoord

Op je router heb je een DHCP-tabel. Hier zie je welke IP-adressen aan welke MAC-adressen zijn gegeven. Vaak staat ook de PC-naam erbij, zodat je snel kunt zien, wat jouw apparaten (PC/laptop/iDinges/mobile foon/PS/etc) zijn en wat daar niet thuis hoort.

Toegevoegd na 21 minuten:
Je kan met een netwerkscanner ook 'zien' wie er op je netwerk zit. Daar kun je ook een app (iNet, IP Scanner) voor gebruiken of een PC-applicatie:

bv:
http://ipscan.sourceforge.net/w/Download
http://www.radmin.com/products/ipscanner/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In prinicipe is dat instellen, dat de router zelf een soort van logboek maakt van verbindingen. Maar dan moet u de handleiding van de router raadplegen.

Meestal kan u op een router komen door het ipadres 192.168.1.1 of 192.168.0.1 te typen in een webbrowser balk (en enter). Als inlognaam en wachtwoord gebruikt u het opgegeven (als de router kwam met een provider), of de bekende admin admin combinatie. Dan moet u naar geavanceerde opties gaan en zoeken naar LOG.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit moet u dan kunnen aanzetten zodat de router alle verbindingen bijhoudt tot het intern geheugen vol is. Zo kan u vreemde ip adressen zien en dan weet u of iemand op uw verbinding zit.

Ik zag net dat het ook vanaf de computer kan, in ieder geval met dit type
http://www.linklogger.com/wag200g_setup.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Packet tracer tool en kijken waar de datagrammen heen worden verzonden