Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je ver van een centrale afwoont zijn er dan toch nog verschillen in snelheden te behalen bij verschillende adsl provider ?

Je zou zeggen als je internet traag is bij dezelfde aangeboden snelheden van providers.
Dan zal het niet veel uitmaken bij welke provider je zit
want ze moeten toch allemaal via dezelfde centrale ?
of is er wel degelijk een verschil ?
ik hoor wel eens iets over "deze provider "werkt via dit netwerk en die via dat type netwerk het is toch allemaal van KPN ? (ik doel hier uitsluiten op adsl netwerken)

capthavoc
12 jaar geleden
in: Internet
819

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan inderdaad zijn dat een andere provider jou via een andere centrale zal verbinden en dat die centrale een betere verbinding heeft. Ook kan het zijn dat ze je een vdsl verbinding geven en dus een dubbele snelheid haalt.

Maar het blijft gokken. Als je het op zeker wilt spelen kan je beter voor kabelinternet gaan. Dat gaat sneller dan adsl en je krijgt meestal ook de snelheid waarmee wordt geadverteerd plus ze kunnen een hogere upload leveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, hoe langer de kabelverbinding naar jouw huis is, hoe slechter de kwaliteit... daarom raad ik aan KPN glasvezel of ziggo te gebruiken om dit zo hoog mogelijk te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding