Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat er opeens een link naar een vraag van goeie vraag op mijn facebook staat?

Ik kreeg net een reactie van iemand op een facebook bericht. Dus ik ging kijken, staat er een link naar een vraag van goeie vraag. Deze heb ik hier niet (of in ieder geval niet bewust) neergezet, maar ik heb de vraag net wel geopend.

Hoe kan dit? Heb ik ergens op geklikt ofzo? En hoe komt het dan dat Goeievraag weet wat mijn facebook is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
634

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je 'keep me logged in' aan hebt in facebook, en je klikt op een willekeurige website op de 'dit vind ik leuk' knop van facebook, dan wordt een deel van de site automatisch opgenomen op jouw facebook account. Dit is een standaard facebook utility, welke bv ook op recepten sites veel gebruikt wordt om dingen te delen met vrienden, zie hier: http://www.cookseasonal.com/recipe/16 voor een kleine share knop.

Hier staat de engelse uitleg van facebook zelf: http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

kijk maar op je vraag zelf, daar staat (naast de tijd dat de vraag nog open staat) Deel met Facebook, en een knop 'vind ik leuk'. Die linkt door naar jouw facebook, en omdat jij vanaf jouw computer (zeer waarschijnlijk) daarop hebt geklikt komt dit in jouw facebook terecht als 'like'.
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden
Als U - ook al ging het zonder-erg- op het vakje bij een vraag hebt gedrukt en verder niet hebt ingelogd op Facebook,is dit erg vreemd,want dat zou een vorm genoemd kunnen,worden van schending van (uw) privacy.Als U zonder bij de mogelijke gevolgen van hetgeen ik hiervóór schets ,wél bent ingelogd,klopt het. Ik begrijp Uw verbazing en vind dit een nogal misleidende vorm van "bezoekers trekken". Helaas hoort dit óók bij surfen ,jezelf bevinden op Internet. U kunt die link trouwens wel weer verwijderen op UW eigen facebook,heb ik begrepen. Als het U stoort,is dat mogelijk de volgende stap. De keus is aan U !

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 1 uur:
Gezien het feit,dat men mijn uitleg onzin vind even nog een afbeelding. Op het moment,dat iemand op "I Like " drukt krijg je het volgende schermpje als een soort pop-up venstertje te zien. Als "men "daar niks invult geen gebruikers naam + wachtwoord is het nogmaals erg vreemd,dat desondanks tóch die vraag op zijn/har Facebook account terecht komt. Dát is wat ik bedoel !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding