Tele2 internet geblokkeerd?

Een vriend van mij heeft een waarschuwing van Tele2 gekregen. Ze zeggen dat ze klachten van verschillende maatschappijen hebben gekregen dat hij hackt e.d.
Het lijkt mij allemaal een beetje sterk maar hij wil graag meer informatie ofzo krijgen.
Ook zei Tele2 dat ze hyves zullen blokkeren omdat hij daar ook op gehackt heeft, terwijl hij niet eens weet hoe.
Hij heeft alleen geprobeert wat msn wachtwoord hackjes enzo te downloaden op van die scam sites die iedereen wel kent. Deze hacks werkten dus voor geen meter (logisch).
Z'n laptop heeft al wel een keer een ontzetten zwaar virus gehad, die ook de bios geïnfecteerd heeft.
En hij download wat torrents, maarja wie niet?

Hij zou graag wat extra uitleg willen en misschien wat gerust gesteld worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik ben eens gaan kijken op de website van Tele2 en heb een belangrijk deel hieronder staan:

VERBODEN HANDELINGEN EN GEDRAGINGEN

• Hacken: inbreken in de systemen van Tele2 of andere systemen of andere systemen
aftasten op zwakheden. Tele2 mag de toegang tot en het gebruik van elk internetadres
en elke Internetpoort die gebruikt kan worden om de controle over een computer over
te nemen of andere ongeoorloofde activiteiten mogelijk maken blokkeren.
• Onbehoorlijk gebruik van ADSL van Tele2, zoals het opzettelijk beledigen van andere
gebruikers van het e-mail en internet, het versturen van virussen, spamming, andere
schadelijke data of schadelijke programma’s.
• Het op enigerlei wijze verspreiden of beschikbaar stellen van materiaal dat elementen
van geweld of pornografie bevat. Tevens is bedreiging of (een aansporing tot) laster of
verbaal geweld uitdrukkelijk verboden.
• Inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten, zoals auteursrecht aanduidingen,
merken of andere indicaties van deze intellectuele eigendomsrechten te verwijderen
of te wijzigen.
• In strijd handelen met overige wet- en regelgeving.

Mogelijk maakt dit het e.e.a. alles wat duidelijker.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scan zijn pc even op rootkits.

Dit kan met avg, bij scanopties, en dan rootkit scan.
http://free.avg.com/nl-nl/download-free-antivirus
Grote kans dat hij met die leuke progjes een rootkit heeft binnengehaald, die zijn bijna onzichtbaar, maar kan je pc onderdeel van een botnet maken die zulke dingen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij heeft nu een imac dus dat zal geen nut meer hebben, op z'n samsung laptop is net een nieuwe windows 7 geïnstalleerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rootkit verbergt zich in de mbr. Ook bij herinstallatie gaat ie dus niet weg. Ik merk de laatste tijd dat er een hoop mensen met het tdsss rootkit besmet zijn dat ze het weten, en die rootkit is er al een tijdje. Vandaar mijn advies. Google maar eens op tdss.