Volgens mij zijn die geheim.

Andere zoekmachines (Zelfs microsoft) proberen het algoritme te kopieren, maar dat lukt nog niet echt.

Was laatst in het nieuws dat microsoft gewoon google resultaten gebruikte voor sommige zoekopdrachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De google algoritmes kun je vinden op de servers van Google. Als je toestemming krijgt om daar te kijken....

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar serieus, die algoritmes behoren tot de best bewaarde en gewildste geheimen van de westerse wereld.
rose
12 jaar geleden
Google's algoritme is inderdaad geheim. Deze wordt ook een heel vaak aantal keer geupdate per jaar. De reden dat deze geheim is is eigenlijk voornamelijk omdat heel Google anders niets waard is.

Het idee achter een zoekmachine is de meest relevante websites weergeven die bij de opgevraagde zoektermen passen. Als het algoritme bekend zou zijn zouden alle internet marketeers hun websites zo bewerken dat google hen websites automatisch als 1e zoekresultaat neemt. Dan heb je niet meer zoveel aan het zoekmachine :)

Toegevoegd na 1 minuut:
*met 'heel Google' bedoelde ik eigenlijk de search engine Google :)