Wie heeft er nog meer problemen met de draadloze internetverbinding van Ziggo?

Ik heb sinds 3 maanden internet via Ziggo, maar al na de eerste week viel het internet uit en nu werkt het nog steeds niet. Volgens Ziggo ligt het aan mijn laptop (maar ik heb op andere plekken zoals werk, studie etc wel internet) en volgens de fabrikant van de router ligt het aan Ziggo, maar deze wilt dit niet onderkennen. Kent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En met de kabel werkt het wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja met de directe kabel naar het modem toe werkt het inderdaad wel. En alle lichtjes op zowel het modem als de router branden zoals ze horen te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gaat er precies mis? Valt internet even weg? Ik heb dat namelijk ook wel eens, kwestie van de stroom even van de router af, laptop opnieuw opstarten en het werkt weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Staat je ssid aan?(netwerknaam)
-Vind de computer of latop het wireless signaal wel en kun je daar ook verbinding mee maken?
-Zijn er meerdere personen die gebruik maken/maakten van het netwerk?
-Wat is de dhcp range?( 192.168.1.1.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het is voornamelijk dat ik geen ontvangst heb (alleen lokaal) en heel af en toe komt er 5 minuten even een signaal, en is daarna weer weg. Ik heb meerdere malen geprobeerd om de stroom eraf te halen, maar dit heeft geen succes. Het merk router is Sitecom, ik heb hier even niet direct het type router bij de hand, en de dhcp range ook niet. (nooit van gehoord ook..) Maar de laptop vindt dus wel het wireless signaal en daar verbindt hij ook automatisch mee, maar blijft dus alleen lokaal.
Er zijn wel meedere personen die ervan gebruik maken (1 andere huisgenoot) en die heeft hetzelfde probleem.

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem gehad wat jij nu hebt.
Via hulp (veel gezoek, dat wel) op het Ziggo-gebruikersforum ben ik er uiteindelijk uitgekomen.

Ik heb recentelijk een nieuwe router gekocht, een sitecom wl-607.
Pc naar router verbinding? Geen enkel probleem.
Maar geen internet dus.

Toen de kabel maar rechtstreeks ingeplugd en een avond zitten zoeken/testen.
Het blijkt dat je bij de Sitecom die ik heb, sowieso de nieuwste firmware nodig hebt (1.7) die er nog niet op staat. (1.0)
Nadat ik de firmware had geupgrade, heb ik alle apparatuur stroomloos gemaakt en daarna eerst het modem aangezet (wachten tot deze volledig is gestart), daarna de stroom op de router en pas daarna de laptop opgestart.
Probleem over! (Ja, af en toe wel eens een klein hikje, maar dat stelt niets voor).

Aangezien je niet aangeeft welk merk router je hebt, zoals ik in de reacties reeds had gevraagd, kan ik je alleen maar een paar "algemene" links geven naar het forum.
Daar vind je vast wel meer over o.m. de juiste instellingen, die je nog moet aanpassen voor de beste werking.

Succes, hoop dat je eruit komt!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja, +1 voor je vraag.
Hopelijk helpt dit antwoord ook anderen, want ik hoor helaas veel mensen met problemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

koop een andere router of kijk je bedrading na.

het kan ook zijn dat je gebied meschien een storing heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een storing van drie maanden?
Ik heb geen laptop maar wél niets als ellende met Ziggo. Vanaf 22 mei heb ik internet van hun en het is me nog nooit gelukt op de site te komen waar ik mijn rekening kan bekijken. Ligt volgens hun natuurlijk alleen aan mij en de router. Ik heb ook een Sitecom. De homepage van Ziggo komt 9 van de 10 keer niet op. En als hij al komt duurt dat ongeveer een half uur. Met geen enkele andere site die ik wil lezen heb ik dat. Er zijn wel eens trage sites maar Ziggo slaat alles. Ze zeggen dat ik het snoer maar weer moet aansluiten, maar dat wil ik niet omdat er dan 15 meter kabel door m'n huis ligt waar je niet op mag stappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen enkel probleem met Ziggo of (draadloos) Internet, al heb ik in het verleden wel wat problemen gehad met de bereikbaarheid van de server van mijn forum. En dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd ; de host zegt dat het aan de provider ligt, de provider stuurt je weer door naar de host....en uiteindelijk lag het wel degelijk aan de router. Maar daar kunnen ze allebei niet in kijken,en naar elkaar wijzen is natuurlijk makkelijker dan proberen mee te denken met de klant, vooral als die klant zelf nogal thuis is in de materie (ik niet hoor, mijn man zit in die business).
Ik heb wel goede ervaringen met de chat-helpdesk van Ziggo. Zo ongeveer de hele dag door kun je iemand op de helpdesk krijgen die je één op één verder kunnen helpen, en in mijn eervaring een STUK beter en sneller (en professioneler) dan de telefoon. Ook het forum uit de link heeft antwoord op heel veel vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziggo levert alles via de kabel; televisie, internet en telefonie. Als het een kabelprobleem is zou je nergens in huis een verbinding hebben en dus niet eens televisie kunnen kijken. Dit is dus niet het geval, blijkt uit de omschrijving van het probleem.

Heb je de router via Ziggo geleverd gekregen, dan zijn ze verantwoordelijk dat de router goed werkt. Is de router zelf gekocht, dan is die verantwoordelijkheid er niet en moet je ermee naar de winkel of fabrikant.

Wanneer een rechtstreekse verbinding wel het optimale resultaat geeft (dus een aansluiting rechtstreeks op het modem), kun je uitsluiten dat het niet aan de bekabeling en ook niet aan de laptop ligt. Dan blijft de router dus over. In dat geval is het dus belangrijk om te weten hoe deze router is aangeschaft. Hij kan defect zijn, Ziggo is dan verantwoordelijk om een nieuwe te leveren binnen het garantietermijn.

Je kunt eventueel een monteur laten komen die de boel nacheckt. Hou wel rekening met voorrijkosten wanneer blijkt dat het probleem niet bij Ziggo ligt. Maar wellicht heb je dit ervoor over.

Nog een andere tip: wanneer er meer pc's in huis zijn kijk dan eens of met het aansluiten van de router hier dezelfde problemen ontstaan. Succes..