Welk abonnement voor iPad 2 is het beste?

Ik wil graag een iPad aanschaffen en deze ook voor m'n werk gebruiken. Dus ook in buitengebieden (op't platteland) moet internet goed beschikbaar zijn (voor m'n clientregistratie!). Ook zou ik graag online kunnen wanneer ik dat zelf wil, dus niet teveel beperkingen. En uiteraard tegen de scherpste prijs :-)

Welke provider / welk abonnement zou voor mij het beste zijn, of wat zijn tips waar ik goed op moet letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Ik heb goede ervaringen gehad met Vodafone als het gaat om data. Erg snel netwerk met een goede dekking.

Helaas nu overgestapt op T-Mobile, grootste fout van m'n leven en ik ben dan na dit abonnement ook direct weer terug bij Vodafone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je iPad begrijp ik? Je ziet soms staan: 28,8 Mbps, is dat realistisch? Bv van Vodafone zo'n MicroSim Extra, met onbeperkt internet, 28,8 Mbps, voor €25,- p/m. Hoe realistisch en serieus is dat? En je kan toch gewoon al een iPad 2 3G kopen, en'm in een later stadium eens een keer van een 3G abonnement voorzien? Dus dat je eerst alleen op wifi werkt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet specifiek met de iPad (heb m'n iPad sinds begin februari, wel een iPad met 3G). Die snelheden zijn de snelheden op papier en kun je vergelijken met de accuduur van een laptop of het verbruik van een auto. Allemaal hartstikke mooi op papier, maar in het echt haal je het nooit. Dat ligt niet aan Vodafone, geen 1 provider biedt overal altijd precies de snelheid aan waarmee ze adverteren. Kijk wel goed naar wat nou onbeperkt internet inhoudt, bij T-Mobile was dit tot voorkort ook daadwerkelijk onbeperkt (mijn bundel is ook echt onbeperkt internet op m'n iPhone), echter zijn de abonnementen vernieuwd (ik zal het maar niet verbeterd noemen) en is het onbeperkt tot 1GB. Als je in 1 maand meer dan die 1GB verbruikt kost het niets extra maar wordt je snelheid dusdanig dichtgeknepen dat zelfs een mail binnenhalen een moeilijke klus is. Grote kans dat zoiets ook bij Vodafone het geval is, ondanks dat ze het onbeperkt noemen. Je kunt de iPad met 3G functie gewoon zonder simkaart gebruiken en via WiFi verbinden. Dat is geen probleem. Ik heb zelf 2 simkaartjes voor m'n iPad. 1 is een duoSIM van m'n iPhone abonnement bij T-Mobile, het voordeel is dat je dan echt onbeperkt internet hebt (dat zit namelijk in de bundel van m'n iPhone abbo). Nadelen zijn er echter ook van, zo moet je je iPhone in flightmode zetten en kun je gesprekken en smsjes die worden verstuurd terwijl je op internet bent op de iPad nooit worden ontvangen. Stuurt iemand jou dus een sms terwijl je via 3G op internet zit met de iPad, dan zul je deze nooit maar dan ook nooit ontvangen en weet je dus ook niet wat diegene jou wilde vertellen. Verder heb ik ook nog een prepaiddatasimkaart van de AH hier liggen, voordeel is dat het een snel en goed netwerk is. Nadeel is dat je relatief veel kwijt bent voor internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je iPad kan maximum een snelheid aan van 7,2 Mbps, dus hogere abonnements snelheden heb je niet zo heel veel aan. Bij zo'n abonnement valt dan de keuze alleen op het dataverbruik.
Wellicht zijn de 3G abonnementen van Hi wel wat voor je, zeker als je niet dagelijks een 3G netwerk gebruikt voor je iPad. Ze hebben voor verschillende behoeftes verschillende abonnementen (zie bronvermelding).

Als je echt een goed netwerk wilt, zonder zorgen over dekking of bereik, zou ik kiezen voor Vodafone. Zij hebben momenteel ook een kortingsactie lopen!

Zie: http://www.ipadkopen.com/ipad-3g-abonnementen