Is er een reden waarom er momenteel veel instanties "gehacked" worden?

Zoals bij Sony en de Rabobank. Ook lees ik nu dat de lijst deelnemers van X-Factor VS op straat ligt.

"Hackers publiceren gehackte database met deelnemers X-Factor VS"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de reden, zie het antwoord van Dutchcore. de oorzaak:
jarenlang gegevens op internet opslaan zonder goede beveiliging.
we zitten nu op het omslagpunt waar het rendabel word om energie te steken in het kraken van die gegevens voor geld.
vroeger deden hackers het voor de kick en bekendheid.
nu het internet groter en belangrijker is gaat geld ook een rol spelen.
wat weer meer mensen aan trekt zoals criminelen. dit zal meer en meer gebeuren omdat beveiliging vaak het laatste is waar aan word gedacht. website moet er eerst goed uit zien om mensen te trekken, daarna moet de informatie goed zijn en actueel om mensen terug te laten komen, en tot slot word er pas gedacht aan de beveiliging. maar je moet beginnen met de beveiliging, als je de beveiliging later toegevoegd moet je allerlei rare trucjes uithalen wil je het nog enig sinds in orde maken.

Antwoorden (4)

Er wordt nog veel meer gehackt maar dit heeft verschillende oorzaken

- mensen doen het voor de sport die hacken een goed beveiligt systeem en doen er dan verders niks mee
- mensen doen et voor het geld. Dan hacken ze dingen wat ze door kunnen verkopen of ze dreigen iets te doen Als ze geen geld krijgen
- mensen doen het uit wraak. Zo heeft anounumous (ofzo iets) verschillende instanties aangevallen uit wraak omdat ze wikileaks dwarsbomen
- en sommige mensen willen gewoon wat beroemdheid ( dus de xfactor lijst hackeb en online zetten)

Ik hoop dat je jet nu wat beter snapt

Mvg,

Dennis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja Tis simpel. We zijn zo afhankelijk van computers dat als je de data van banken geheel zou wissen er paniek zou uitbreken. Ik kan geloven dat er mensen zien dit juist onrust willen. k geloof zoals bij elke criminaliteit dat je moet kijken naar de redenen waarom. Als ik denk over geld en systemen etc. Dan leven in een gevoelige wereld die we zelf zo gemaakt hebben. Waar geld belangrijker is dan een mensen leven. Waar welvaart berekent word op geld dan men heeft en niet op de menselijke behoeftes. Zaken zijn zo omgedraaid dat je dit soort zaken juist kan verwachten. Terrorisme is ook gewoon iets wat men zelf op zich af roept,
Ik geef daarom ook de getto's in amerika de schuld van hun terrorisme. Als zij echt het beloofde land waren dan zou iedereen blij zien om ze te zien en willen dan ook zo leven. Maar als zij u eigen zaakje niet in orde hebben wat wil je dan beslissen over andere?
Punt is criminaliteit is 95% de schuld van ons eigen systeem. Bij de menselijke behoeftes komt in mijn ogen geen geld voor. Toch kennen we crisissen vergelijkbaar met natuur rampen en om wat? Iets wat we zelf gemaakt hebben. Dusja De grootste redenen dat mensen zoiets doen is omdat het mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien steeds meer en belangrijke gegevens online worden opgeslagen, zullen er ook veel meer bedrijven (en niet te vergeten overheidsinstellingen (!)) slachtoffer worden van hackers. Gestolen gegevens brengen meer geld op dan een gestolen autoradio. Helemaal als daar credit card gegevens bij zijn. Het wachten is nog op een gekraakte Apple en natuurlijk al die leuke netwerksites (Hyves, Twitter, Facebook ed).

Waarom juist nu zoveel gehacked wordt, ligt eerder aan de waarneming. Veel bedrijven schamen zich en zullen het proberen een hack niet aan de grote klok te hangen of dan naar buiten te brengen, als er al andere (grotere) bedrijven gehackt zijn. Dan valt het niet zo op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet meer of minder dan vroeger, het word nu alleen aan de grote klok gehangen.