Hoe worden bepaalde Russische websites onleesbaar gemaakt?

Er zijn enkele Russische websites die onleesbaar zijn gemaakt: http://www.ic-chernobyl.kiev.ua/ of www.fsb.ru
Er wordt geen cyrillisch alfabet getoond, maar een serie onduidelijke letterreeksen.
Hoe doet men dit technisch? Is dit eventueel technisch te omzeilen zodat toch de Russische letters zichtbaar worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Die websites zijn niet onleesbaar gemaakt, maar je browser staat niet ingesteld op de juiste codering om die website goed te kunnen zien. Elke website heeft een codering (er zijn er een stuk of 30) die bovenaan de HTML-pagina genoemd wordt (of rechtstreeks door de server aan de browser wordt doorgegeven). Je gebruikt waarschijnlijk geen Mac, want die ziet dat dit ISO-8859-1 is, en geeft het goed weer. Als jij die codering ook instelt zal het er bij jou ook goed uitzien.

http://www.ic-chernobyl.kiev.ua : (via Google Translate)

De wet van Oekraïne
"Op juridisch regime van de gebieden zijn aangetast door de ramp in Tsjernobyl:

Het artikel 2: Afhankelijk van het landschap en geochemische kenmerken van de bodem, de hoeveelheid overtollige natuurlijke pre-ongeval niveau van de accumulatie van radionucliden in het milieu gerelateerde mate mogelijk negatieve gevolgen voor de volksgezondheid, eisen van de stralingsbescherming en andere speciale evenementen, waaronder algemene industriële, sociale en binnenlandse zaken gebied, dat verontreinigde zone van Chernobyl is verdeeld in:
Uitsluiting Zone - een gebied van waaruit de evacuatie van de bevolking in 1986;
Zone (verplicht) hervestiging - is een gebied dat zwaar heeft geleden onder langlevende radionucliden vervuiling van verontreinigde grond dan pre-ongeluk niveau
cesium isotopen van 15,0 KIA / m² km en hoger, of strontium van 3,0 KIA / m² km en boven de
of plutonium van 0,1 KIA / m² km en boven, waar de berekende effectieve dosis-equivalent van de menselijke coëfficiënt van de migratie van radionucliden in planten en andere factoren kunnen 5,0 mSv (0,5 rem) per dosis pik dan die ze heeft ontvangen in de pre-ongeval periode overschrijden;
...

Artikel 8:
van een verboden zone en zone van onvoorwaardelijke (verplicht) de hervestiging van de inwoners na de volledige ontruiming van de nederzettingen verwezen naar deze zone, en die eindigt in dit verband in de genoemde bestanddelen van de Sovjets draagt ​​een speciale eenheid van het ministerie van Oekraïne van noodsituaties en de bevolking bescherming tegen de gevolgen van Tsjernobyl-ramp -

Ministerie van Buitenlandse Zaken - Administratie Zone i Zone van vervreemding (verplicht) vidselennya,
dat:
heeft een juridische status, organiseert en coördineert de activiteiten binnen de verboden zone en de zone van onvoorwaardelijke (verplicht) hervestiging, het oplossen van het vraagstuk van de financiering, de openbare orde, de bescherming van de ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig. Weer een mysterie opgelost. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets meer aan toe te voegen. Beste antwoord selecteren, vraag sluiten, klaar :)